Husqvarna te450 2008 motorfråga

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
jag är lite intresserad av en husqvarna te450 årsmod 2008, det är motorn med insprut, hojjen ifråga har gått 170h men ägaren påstår att kolv, kamkedja osv. inte behöver bytas förrän 300h, det är alltså 5ggr längre tid på dom sakerna som liknande hojjar, informationen om 300h ska ha kommit från halvarsons motor.

finns det någon som har erfarenheter om dessa motorer och kan styrka detta uttalande?:)

Byter han luftfilter var 50h då också?
Jag hade letat efter en annan, 170h på enduro/cross betyder totalrenovering för längesen...

Byter han luftfilter var 50h då också?
Jag hade letat efter en annan, 170h på enduro/cross betyder totalrenovering för längesen...
jo det skulle ju vara 2:a motorenoveringen om 10h ungefär om det inte stämmer med 300h, skulle ju vara kanon om det stämmer med dom intervallerna:banana

När ja gick igenom motorn på min 570 snackade ja en del me Halvarsson, tänkte byta kolv när de ändå va nere men när ja beskrev skicket på den sa han att de va lugnt...

När ja gick igenom motorn på min 570 snackade ja en del me Halvarsson, tänkte byta kolv när de ändå va nere men när ja beskrev skicket på den sa han att de va lugnt...
jag har aldrig varit i kontakt med halvarsons tidigare men är dom huskyverkstad så är det väl som dom säger.:va

Han verkar grymt kunnig den gubben... skickade iaf iväg toppen för å byta ventiler, styrningar å fräsa säten... Just dedär me kolven har ja dock klurat på i efterhand...

Det beror helt och hållet på hur hårt cykeln går men 300h är väl långt oavsett....

KTM 525 kan mycket väl gå 300h enduro med en motionär på en kolv och vev men det är inte att rekommendera. Antingen kör man tills det rasar och hoppas på att något billigt dör först, eller så renoverar man i tid..

Det beror helt och hållet på hur hårt cykeln går men 300h är väl långt oavsett....

KTM 525 kan mycket väl gå 300h enduro med en motionär på en kolv och vev men det är inte att rekommendera. Antingen kör man tills det rasar och hoppas på att något billigt dör först, eller så renoverar man i tid..

Jo men billigt blir det ju nästan aldrig vid ras, men är så det att jag inhadlar så blir det renovering på stört men på måndag ska jag ringa några husqvarnaåterförsäljare och lyssna om det är nått specielt med den motorn som kan göra att sakerna inte behöver bytas förns 300h, men motorn borde väl förlora i komp och öka oljeförbrukningen så man lär väl märka om kolven är slut, kamkedja sträcker sig så man ska nog lyssna efter rassel om det inte sitter nån automatisk spännare

Jag köpte hojen den har gått 178h och 890mil, jag kan säga att det inte stämmer med 300h på kolv,kamkedja osv. men i owner's manual finns servicelistor längst bak och då finns den i olika kategorier om det är en cross, enduro eller motard och om man kör med den på gatan så enligt servicelistan ska kolv, kamkedja osv. bytas vid 10000km.. står inget om antal timmar på det, men det lutar åt att göra den motorrenoveringen, jag har hittat alla delar utom kamkedja och spännare, så jag får väl ringa hvaåterförsäljare och se om det går att få tag på den vägen, dock så går den skitbra och jag byter enbart i förebyggande syfte:)

ville bara göra en uppföljare på mina tidigare inlägg

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger