Husqvarna te 400 01:a (Nåt att ha???)

Slinke

.....B2.....
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM 950 Supermoto ( SÅLD !!!), KTM SXF/EXC 250 & en liten en!
Ska börja motionsköra cross/enduro !

Nu undrar jag om en Husqvarna te 400 01:a är ett bra köp?
Har fått ett bra pris på en sån? 25000:-.
Jag är 1,89 , 85kg. Med tanke på vikt :-)

Tacksam för synpunkter, svar!! ;-)

Wrooooooooommm...

Last edited:
Bästa endurohojen för den årgången så det är bara att handla om den är fräsch

Båtsman skrev:
Bästa endurohojen för den årgången så det är bara att handla om den är fräsch

Fa... va nice! :-)

Hur är det med reservdelar? Har kollat runt men det verkar tunnt! :

/S

Slinke skrev:
Fa... va nice! :-)

Hur är det med reservdelar? Har kollat runt men det verkar tunnt! :

/S
Det finns några lite här å där. Listan är inte uppdaterad, men jag kan rekomendera: Knåda, Halvards Motor & Nilson Motor :tummenupp
----->Husky-delare

Det är en kanonhoj som går riktigt bra i skogen och tål hårda turer på crossbanan utan att säga ifrån. Det nya chassiet som kom 01 gör hojen mycket smidigare. Finns dessutom inga standard fel utan det är en hoj som är skottsäker så länge den inte vansköts

jra_racing skrev:
Det är en kanonhoj som går riktigt bra i skogen och tål hårda turer på crossbanan utan att säga ifrån. Det nya chassiet som kom 01 gör hojen mycket smidigare. Finns dessutom inga standard fel utan det är en hoj som är skottsäker så länge den inte vansköts

Låter ju kanon!! :-) Då kan jag belasta mitt konto med gott mod!!

jag har också fått ett bra erbjudande på en te 410 -01. men denna är i motardutförande. Är det något att ha eller funkar den inte som motard???

Borde funka som motard dock ej något monster effektutag modell 570 men annars samma hoj bara mindre cc

jra_racing skrev:

Serviceintevaller ? Olja, Ventiler mm ? läste att typ olja: vart 10 timme, ventiler ?. Blir mycket skruvande om man ska åka gata med den ! :-)

Oljan byter du ungefär var 10:e timme och ventilerna kan du kolla när du känner för det :D Nä skämt å sido brukar aldrig vara några problem med ventilerna på de hojarna det som brukar hända är att de går upp sig och då blir hojen lite svårstartad. Men kolla ventilerna var 30:e timme så är du noggran.

jra_racing skrev:
Oljan byter du ungefär var 10:e timme och ventilerna kan du kolla när du känner för det :D Nä skämt å sido brukar aldrig vara några problem med ventilerna på de hojarna det som brukar hända är att de går upp sig och då blir hojen lite svårstartad. Men kolla ventilerna var 30:e timme så är du noggran.

Oki !!!! Kanon !! låter bra det !!

Tackar för svaren!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey