Husqvarna tc450 bra eller anus

Bohhaa

Medlem
Gick med
13 May 2011
Hoj
2016, Kawasaki z1000 sugomi
Hej har fått erbjudande om att byta min sukka rm250 -03 mot en Husqvarna tc450 -08. Vill veta vad jag ska kolla efter på huskyn då jag lagt ner $ på Sukkan och vill inte ha nått som ska renoveras på en gång. Kända fel ? Svår Mekat ? Har aldrig skruvat 4t men det borde väl gå att lära sig ställa ventiler osv. Är det nått att ha annars, dom är ju billigare än alla japsar i inköp nya så nånting borde ju spela roll.

Tacksam för allt som kan sägas om huskyn

ska nog inte vara några problem. justera ventiler är inte specielt svårt och behöver inte göras specielt ofta. vet inte vad kolvintervallerna är på en husky men jag bytade efter 100 timmar på min yamaha. moderna 4taktare håller ihopa bra sålänge man bytar luftfilter och olja/filter som man ska.. annars kommer insugsventilerna säga upp sig och sliter på kolven.

ingen som har nått att säga om husqvarna?

Inget bra i alla fall. Stefan Everts karriär höll på att sluta på en Husqvarna, det ryktas att han t.o.m. fejkade en skada bara för att kontraktet skulle löpa ut, så illa tyckte han om hojen...detta är ju länge sen och har väl inte så mycket med dagens maskiner att göra, men hade det varit jag som hade en fin RM250, så inte fan hade jag bytt den mot en Husqvarna, inte ens om den var ny.

Vill du ha en nyare 4-taktare så får du nog säkert ut mellan 15 o 20 tusen för Suzukin. Finns säkert en och annan som ledsnat på sin fina japanska 4-taktare som gärna byter med dej. Husqvarna, Husaberg, Gasgas och andra uddahojar skulle jag undvika. Fördomsfullt, javisst, men jag har fan aldrig träffat nån som varit nöjd med nån av dessa hojar.

Är lite osäker på årsmodellen men dom hade väl problem med att ramarna inte höll, kan vara värt att googla lite om det innan bytet !.

pratade med halvardsson idag och han är säkert jätte duktig på det han gör.men det är som med bilar försäljare, deras märke är det bästa som finns i hela världen.
och det känns ju som sagt lite tråkigt att göra sig av med sukkan, då jag gjort massor på den men skulle gärna vilja ha en 4t för bottenvridet.

har forskat lite och det är ju typ ingen som kör huskey på bana utan dom som har har TE (enduro) modellen. Nja behåller nog sukkan om ingen vill byta sin 4t mot 2t :)

pratade med halvardsson idag och han är säkert jätte duktig på det han gör.men det är som med bilar försäljare, deras märke är det bästa som finns i hela världen.
och det känns ju som sagt lite tråkigt att göra sig av med sukkan, då jag gjort massor på den men skulle gärna vilja ha en 4t för bottenvridet.

har forskat lite och det är ju typ ingen som kör huskey på bana utan dom som har har TE (enduro) modellen. Nja behåller nog sukkan om ingen vill byta sin 4t mot 2t :)

Om jag inte minns fel så säljer inte Halvards några nya hojar? Så det han snackar om är ju inte för att sälja nya hojar ;)

Men vet ju inte vad han och du snacka om :) Har bara haft bra erfarenhet med honom än så länge :)

Helt rätt han säljer inte hojar längre. Och jag menade absolut inte att håna honom på något sätt. Utan det jag menade var att har man kört/jobbat med Husqvarna så är det ju det din skulle rekomdera. Samma som att jag tycker sukkor är sjukt bra cyklar :)

Vet inte hur det är nu för tiden men för några år sedan kunde de ta lång tid att få fram reservdelar till Husqvarna (såvida det inte var en äldre modell för då hade Halvards eller Knåda sport var sina enorma lager med prylar).

Värt att kola upp.

Helt rätt han säljer inte hojar längre. Och jag menade absolut inte att håna honom på något sätt. Utan det jag menade var att har man kört/jobbat med Husqvarna så är det ju det din skulle rekomdera. Samma som att jag tycker sukkor är sjukt bra cyklar :)

Förstår hur du menar ;) Man kan ju förstå att han vill ha fler kunder :tummenupp

Kanon hojar och väldigt lättmekat.
MEN -08 vet jag att te modellerna hade nått speciellt sprut. Vet inte om alla krånglade men det fanns bara just 08.
Annars fina moppar.
Tc är jag mindre bekant med men dom har väl samma sprut eller hadde dom fortfarande gasare då? Gasarna är ju välbeprövade historier.
100 tim är rek på kolvarna men sköter man luftfiltret så håller dom längre.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back