Husqvarna SMR 630

Mr.lundberg

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -11, RS250 -00
Tja SH:are
Jag ligger i startgroparna för att skaffa en motard. Jag har tittat och sucktat efter en Husqvarna 630 SMR då det är i mina ögon den allra vackraste motarden ever. En riktigt muskelmotard. Men jag hittar inga till salu. Varken på ebay, blocket eller på andra ställen. Är det som så att husqvarna bara låter folk som tävlar på elitnivå i supermoto köpa sådanna hojar eller. ngn som vet ngt om denna modelltypen, Går dessa att registrera som lv eller vad gäller? Alla svar välkomnas

Den som vet ngt om hojen bör känna sig manad att skriva om den.
2005%5C02%5C20%5Cbikepics-295358-full.jpg

Är det samma hoj som SMR 570 fast med annan cylinder?
2005%5C04%5C23%5Cbikepics-3383

Bra val av hoj! Dock vet jag att det finns åtminstone en 570 rr till salu här på forumet. Lär ju vara billigare än den du suktar efter och kanske bättre?
Lycka till iaf...

Är inte helt säker på det jag skriver. Men har för mig att jag läst att den bara såldes i ett begränsat antal. Men jag håller med dig den är ruskigt het, nästan lika het som sxv... ;)

Är inte helt säker på det jag skriver. Men har för mig att jag läst att den bara såldes i ett begränsat antal. Men jag håller med dig den är ruskigt het, nästan lika het som sxv... ;)

Jag har kollat i-net idag och tror att det är samma modell som 570smr:en dock med större cylindervolym. Husqvarnan är liksom den ultimata motarden. Den är vacker muskulös och jävligt ball. SXV:n är konstigt designad av en kantig weird designer. Dock så är aprilian revolutionerande med designen. Jag ska leta husqvarna både högt och lågt. Känner att det är lite drömhojen nämligen.

Jag vet en som kan ha en till salu, dock lite preppad av Zupin (660 kit etc.) Hör av dig om du är intresserad?

Han finns inte på sporthoj.com

Bilder finns här: http://www.jsfoto.com/arbeten/husky660.pdf ... Hojen finns i Lidköping. Ska se vad han ska ha för den.

MVH

J

Ey för faan den har ju varit med i svenska bombertidningen right? Fett ball är den hojen och lidköping är rätt nära där morsan bor:) Ända nackdelen är gatreggen som inte är möjlig. inte enligt artikeln iaf:( Är som sagt ute efter gathoj.

Last edited:
Är inte 630:n sprungen ur NOX modellen igentligen? Den är nog det fetaste jag sett i motardväg iaf.

Finns en att köpa på ebay... Snubben säger att den är gatlaglig, reggad och försäkrad som en TE610. I USA iaf.

Klicka här för fetaste Motarden

Bifogat

• HVA NOX.jpg
    HVA NOX.jpg
    219.5 KB · Visningar: 525
Jag satt och läste den riktiga tidningen idag. Men asså ett krav för mig är att den ska vara lv-reggad då jag ska köra gatan lite halvlagligt:yoparty

När man tar upp volymen på crossmotorer brukar hållbarheten bli lite tveksam och serviceintervallerna därefter. Skall du åka gata så köp inget herrejösses-stroker monster...

Är inte 630:n sprungen ur NOX modellen igentligen? Den är nog det fetaste jag sett i motardväg iaf.

Finns en att köpa på ebay... Snubben säger att den är gatlaglig, reggad och försäkrad som en TE610. I USA iaf.

Klicka här för fetaste Motarden

Jag kollade in den auktionen. Var fett sugen tror den låg på 5000$ sista dagen. Om jag var sugen.:D

Back