Husqvarna SMR 570 -01

EgoisticPanther

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2012
Hoj
Yamaha dt50r -92
Hej på er!
Jag har suttit och googlat i evigheter men hittar inte den infon jag vill ha.
Mina tankar ligger kring, som rubriken lyder, en Husqvarna 570. Hur är dom i hållbarhet? När e det med lagerbyten o.s.v? Är det som en husaberg från 03 eller liknande? Eller är dom mer som en ktm 625/660?
Har inga problem med att serva var 10h eller så. men har lite mer emot att kanske behöva riva motorn för renovering varje gång mätaren närmar sig 150h.
Hälsningar Niklas :)

Tjena,

Min första post här på länge. Jag har haft en 570 och misshandlade den brutalt under ett par tre år. Fullständigt skottsäker motor. Den har inget riktigt oljefilter utan ett filter av stål, så byta olja och tvätta stålnätet enligt bok (ca 5h) så kommer du långt. Kolla ventiler när den är svårstartad eller varje 30h. Du behöver inte göra några renoveringar eller annat på överskådlig tid. Köper du en hoj som ägarna inte brytt sig om så blir det såklart lite mek med att få den i ordning, men annars är det bara att tuta och köra.. Inte alls som Husaberg 650 som jag också ägt ett par stycken. Den är mer som KTM 625/660.

Jag var tredje ägaren på min, så fick en väldigt välskött maskin från början som jag bara fortsatte att smeka medhårs. Den fick bekänna färg i många och långa hårda åk, men svek mig aldrig.

Mer ett par enkla medel kan du få väldigt trevlig effekt i den också..

Mvh

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...