Husqvarna SM510R

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jaha, då har dom släppt lite bilder på den nya modellen.
Tyvärr är framskärm, lyse & avgassystemet blande det fulaste jag sett & förstör helt den i övrigt snygga designen.
Motard-sortimentet kommer bestå av SM450R, SM510R & ett tag till kommer gamla 570-motorn leva kvar i SMR 630

Bifogat

• 427_01095069247.jpg
    427_01095069247.jpg
    67.9 KB · Visningar: 193
  • 427_11095069254.jpg
    427_11095069254.jpg
    62.5 KB · Visningar: 236
  • 427_21095069260.jpg
    427_21095069260.jpg
    67.3 KB · Visningar: 116
  • 427_31095069267.jpg
    427_31095069267.jpg
    68.8 KB · Visningar: 142
  • 427_41095069273.jpg
    427_41095069273.jpg
    79.8 KB · Visningar: 94
  • 427_51095069280.jpg
    427_51095069280.jpg
    58.1 KB · Visningar: 112
Jag tycker det blev småfränt helhetsintryck ändå!

Lite skeptisk till oljebehållaren på styret dock... :död

Men vad har de gjort :va :skrämd
Lyset+framstänkan var fan i fuklass med nya XTn... :zpy

Fast snyggt bakljus :tummenupp
De har även minskat ner banan-stuket när man tittar på den rakt från sidan (fortfarande inte snyggt dock) :tummenupp

Grym. Den i racestuk (strippad på lampor och övrigt tjafs och sådant) kommer bli värst! ;)

mr_rockster skrev:
Grym. Den i racestuk (strippad på lampor och övrigt tjafs och sådant) kommer bli värst! ;)

På hemsidan står där att just denna modellen ska kunna funka bra till "every day transport" samt inte vara bortgjord i racesamanhang. I mina öron låter det mer troligt att den kommer vara relativt trött & behöver trimmas en del för att få rejäl snurr. Men det är förståss bara spekulationer än så länge.

Jag tror 450:n är ett bättre köp om man inte enbart ska köra gata ...eller förståss 630:n om man är gjord av pengar :tungan

Last edited:
Vad är detta för modell då? För på huskys hemsa är det ju bara blå/gul 510 motard.

mr_rockster skrev:
Vad är detta för modell då? För på huskys hemsa är det ju bara blå/gul 510 motard.

Vilken hemsida då? Bilderna är från deras officiella hemsida www.husqvarna.it
Edit: Aha, hittade. Ja va fan där är ju en annan 510. Ser ut exakt som TE fast i motard kläder. :va 450:n va duktigt snygg :kär

Heda skrev:
e re elstart på den ?

Troligt, men det framgår inte av den lilla infon som är släppt

Last edited:
Det ser så ut iaf, på motorkåpan under där värmeskölden på avgasröret tar slut bakåt..... :)

Chris Husky skrev:
Troligt, men det framgår inte av den lilla infon som är släppt

Verkar lite märkligt....
Det står på hemsidan att 510 ska vara mer för allroundbruk precis som Chris säger. Men om 450 sägs det att den är avkomma från racemodellerna. Verkar alltså inte som att 510 blir nåt vidare rejsig. Rätt? Fel?

Äsch, de försöker tvätta en gris...... är det inte gammla 610 motorn de har satt i ett piffigare chassi... det kan ju inte vara samma bas som 450motorn ivf.... avgasröret går ju på fel sida bla......... men vad vet jag

Supermoto skrev:
Verkar lite märkligt....
Det står på hemsidan att 510 ska vara mer för allroundbruk precis som Chris säger. Men om 450 sägs det att den är avkomma från racemodellerna. Verkar alltså inte som att 510 blir nåt vidare rejsig. Rätt? Fel?

Supermoto skrev:
Verkar lite märkligt....

Kollar man under "products" finner man en annan 510-modell med samma namn. Verkar som det släpps 2 olika, en mer race & en mer gata. Verkar ju bra djävla korkat att döpa dom till samma ivf.

Fast infon på den sidan brukar vara lite si & så. Man får väl helt enkelt vänta & se

Tom Byron skrev:
Äsch, de försöker tvätta en gris...... är det inte gammla 610 motorn de har satt i ett piffigare chassi... det kan ju inte vara samma bas som 450motorn ivf.... avgasröret går ju på fel sida bla......... men vad vet jag

Vilka onda tankar du kommer med :tungan

Men du kan ha rätt. Vilken skit hoj isf. Ful & slö

Lite jämförande bilder.

Den röda är 450 (centenial?)
Den helsvarta är en 570.
Den med blå hjul är en 630
och den gulblå är en 510 (ser helt annorlunda ut än den längre upp i tråden?)

Bifogat

• HVA sm450r -05.jpg
    HVA sm450r -05.jpg
    77.6 KB · Visningar: 85
  • HVA sm510r -05.jpg
    HVA sm510r -05.jpg
    84.9 KB · Visningar: 97
  • HVA sm570r.jpg
    HVA sm570r.jpg
    41.6 KB · Visningar: 81
  • HVA sm630r.jpg
    HVA sm630r.jpg
    83 KB · Visningar: 88
mmm, jag snokade fram min gammla bilder på en 610a eftersom jag ville ha en sådan för läääääääänge sedan å motor ser precis lika dan ut på vänstra sidan ivf, skruvar å vattenanslutningen på toppen mm...... bara färgen som skiljer ju

They washed the pig, but its still a pig :) Men de håller iaf :tummenupp :rolleyes:

Chris Husky skrev:
Vilka onda tankar du kommer med :tungan

Men du kan ha rätt. Vilken skit hoj isf. Ful & slö

Supermoto skrev:
Lite jämförande bilder.

Den röda är 450 (centenial?)
Den helsvarta är en 570.
Den med blå hjul är en 630
och den gulblå är en 510 (är det inte samma som den svarta längst upp i tråden?)

Nej hojen på bilden är inte samma som den gul/blå. Iaf är inte avgassystemet lika.

Jag kom precis på att det är nog jag som gjort en groda. Detta måste vara en ny hoj "SM 610" (gamla hette väl SM 610 S?). Heda har troligtvis rätt att detta är helt enkelt en tvättad gris.

Tror vi har kommit på deras hemlighet nu grabbar.
Den svarta 510an vill vi alltså INTE ha!!!
Däremot ser den gulblå 510n ut som en 450 vilket betyder dubbelkamsmotor mm. Men verkar det inte knepigt att göra två hojar som är så nära varann i storlek?? Borde det inte kommit en >600cc dubbelkamsmotor :va Eller kanske ännu hellre en ~550 och en ~650...

Chris Husky skrev:
Nej hojen på bilden är inte samma som den gul/blå. Iaf är inte avgassystemet lika.

Jag kom precis på att det är nog jag som gjort en groda. Detta måste vara en ny hoj "SM 610" (gamla hette väl SM 610 S?). Heda har troligtvis rätt att detta är helt enkelt en tvättad gris.
:fatta! :fatta! :fatta! :D

Men det som sägs på hemsidan är ju isf väldigt märkligt. Alltså att 510 (inte 610 nu alltså!) skulle vara mer för "every day use"....

Supermoto skrev:
:fatta! :fatta! :fatta! :D

Men det som sägs på hemsidan är ju isf väldigt märkligt. Alltså att 510 (inte 610 nu alltså!) skulle vara mer för "every day use"....

Har man en sån kanske man racar varje dag? :7peta :D (verkar dessutom inte finnas någon svart 510-modell)

Verkar som herrarna i VM-cirkusen ökar på kubiken upp till 660. Men det är väl för tidigt att släppa en sådan modell, så dom fortsätter med 630:n ...eller nått

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back