Husqvarna sm125s

Aleeeeeex!

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
gpr 125 -05 gianelli effektsystem
Tja!
E det någon som har erfarenhet av den här hojjen? ja har funderat länge på att skaffa en sån hör till sommaren! :yoparty :D

ny på forumet e man oxå :tungan :yoparty

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Bra skit. Går bra, kräver en del omvårdnad.

Den är som en snällare Wr men bättre än Crm & Dt.

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
ingen :(
den e bra. krävs lite omvårdnad men det gör ju nästan alla 2-taktare. går bra, snygg. man drar dom flesta bilarna i axxet. låter grymt gött med HGS rör på, ser lite låg ut orginal men man kan ju alltid höja den, bra service från nilssons motor. nu måste jag gå vill du veta lite mer specifika grejer så fråga här eller skicka pm. Välkommen!

eller adda min msn nilswilhemsson@hotmail.com :)

Last edited:

Aleeeeeex!

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
:tummenupp

Den låter ju riktigt fin! :tungan
Lite omvårdnad e ju bara kul :)
Ja skulle tro att om ja skaffar en sån så kommer ja inte o höja den eftersom att ja tycker de e skönt me lite "backhang" elr va man ska kalla det:D

Låter gött att den accar bra de e då man:whip :tungan

Vart kan man köpa hojen till ett bra pris då? ska man vända sej utomlands?
Hittills så är det billigaste ja ha hittat en engelsk sida (bici.co.uk) som säljer -07:an för £3499 och -08:an för £3699.
Här i sverige så har ja bara sett de rekommenderade ca priset på hsqva hemsidan som ligger på 50000.

btw, riktigt fin hojjen din var stork3n :tungan

Last edited:

rizzle

opera
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
husqvarna sm
aa har en sån, har den dock inte trimmad ännu eftersom jag inte kunde åka ngt i sommras. ska köpa ett helsystem nu :). det dåliga med den är att det inte finns ngn soppa mätare;o så första gångerna glömmde man bort det och fick soppatorsk så fick man gå en bit :). och att det inte finns ngn varvmätare;o. det står i manualen att den ska ha det, men det har den inte.
Men den blir ngt extremet snygg om man höjer den :)

Aleeeeeex!

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
men om man nu skulle ta in en från england måste den då inte besiktas o reggas o kanske strypas om då elr är deras strypningar samma som de svenska är? så att den går igenom besiktningen...

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
men om man nu skulle ta in en från england måste den då inte besiktas o reggas o kanske strypas om då elr är deras strypningar samma som de svenska är? så att den går igenom besiktningen...

Tror det är nog samma strypningar då jag tror dem hojarna är strypta från fabrik men vet inte säkert.

Sen om du ska importera från englad så är det ju miles och MPH som gäller där fast om det är en digital mätare så kanske man kan ändra det?

Aleeeeeex!

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
ja de skulle ju kunna va så att dom stryper dom i fabrik... de låter ju som att de skulle va enklast iaf :)

ja man kan säkert ändra det annars så kanske man kan sätta dit något annat som passar o visar km/h

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
ingen :(
jag köpte min på nilssons motor. hittade billigare i tyskland men liksom kul som det va för mig två dagar efter jag hade tagit kortet skär den, nicasilet i cylindern hade lossnat körde ner den till nilssons motor åkte på klassresa till polen och när jag kom hem va den klar cyllinder och kolv bytt kosta inte en krona för mig. Tänk om jag hade köpt den i tyskland som jag va inne på först, hur dyrt hade det inte blivit att laga den själv? man drar ju knappast ner den dit igen och ber dom laga den.
Sen så blev min bromsskiva sne och blev så varm när jag körde att den nästan hade smält fast i framfälgen så jag fick inte loss den när jag skulle byta. Fick en ny fälg o bromsskiva på garantin skulle också kostat jävel.

Så tänk över hur mycket billigare det blir tillslut med besikting och allt som man måste göra när man impoterar en hoj.

Aleeeeeex!

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
sjyst att du säger det, då slipper ja dra den nitlotten:)

ja köper nog en här i sverige då:tungan ja mejlade te ohlunds motor och dom viller ha 48 laxar för den reggad o klar... visst är det vell ett rätt så hyffsat pris eller?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
jag köpte min på nilssons motor. hittade billigare i tyskland men liksom kul som det va för mig två dagar efter jag hade tagit kortet skär den, nicasilet i cylindern hade lossnat körde ner den till nilssons motor åkte på klassresa till polen och när jag kom hem va den klar cyllinder och kolv bytt kosta inte en krona för mig. Tänk om jag hade köpt den i tyskland som jag va inne på först, hur dyrt hade det inte blivit att laga den själv? man drar ju knappast ner den dit igen och ber dom laga den.
Sen så blev min bromsskiva sne och blev så varm när jag körde att den nästan hade smält fast i framfälgen så jag fick inte loss den när jag skulle byta. Fick en ny fälg o bromsskiva på garantin skulle också kostat jävel.

Så tänk över hur mycket billigare det blir tillslut med besikting och allt som man måste göra när man impoterar en hoj.
Du vet verkligen hur man gör reklam för en hoj. :rolleyes: :tungan

rizzle

opera
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
husqvarna sm
hurru innan jag köpte min ringde jag runt och frågade vad folk skulle ha för pris för den. Jag ringde till ngt ställe utan för uppsala kommer inte ihåg vad den hette. han kunde pruta ner till 44 000... du kan ju ringa och titta om dem fortfarane ska ha det. du kan titta vad den heter på husqvarnamc.se ; s hemsida =)

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03

ja köper nog en här i sverige då:tungan ja mejlade te ohlunds motor och dom viller ha 48 laxar för den reggad o klar... visst är det vell ett rätt så hyffsat pris eller?

Hellre med en motor som skärt engång än en motor som är påväg att skära...

Sen betyder det inte, att det var hans fel, kan varit olje pumpen som varit fel justerad från fabrik eller något, antagligen därför dem fixa det på garantin.

Och sisst men inte minst så är inte en motor som skärt en gång dålig är ju bara cylinder som skadats.

Det är du som betalar, är den värd 48 för dig? Isf köp annars köp inte.

Last edited:

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
Samma motor som wre om jag minns rätt.

Nä wre motorn är vassare. Men det ska vara ungefär samma motor. största skillnaden är att wre:n har 38mm (2007) förgasare och motarden har 28...

Sjukt fin hoj jag hade tänkt köpa denna men köpte en gasgas istället..

fördelen med husqvarnan är ju att den inte kräver lika mycket service som en "riktig" crossmotor. Sedan har den oljeblandare och det är sjukt soft tycker jag.
blanda själv blir sjukt strängt i längden tyckte jag.

Försäkringen kanske kan vara lite halv dyr på denna. Skulle kosta 8000 kr för mig i falkenberg med if hel/hel. men iförsig är ju if dyraste i hela världen typ :tungan

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Nä wre motorn är vassare. Men det ska vara ungefär samma motor. största skillnaden är att wre:n har 38mm (2007) förgasare och motarden har 28...

Sjukt fin hoj jag hade tänkt köpa denna men köpte en gasgas istället..

fördelen med husqvarnan är ju att den inte kräver lika mycket service som en "riktig" crossmotor. Sedan har den oljeblandare och det är sjukt soft tycker jag.
blanda själv blir sjukt strängt i längden tyckte jag.

Försäkringen kanske kan vara lite halv dyr på denna. Skulle kosta 8000 kr för mig i falkenberg med if hel/hel. men iförsig är ju if dyraste i hela världen typ :tungan
Fel...

Sms och Wre är exakt likadana förutom hjulen.

http://www.husqvarnamc.se/images/supermotard/08/SUPERMOTARD/SMS 125.pdf

http://www.husqvarnamc.se/images/enduro/08/WRE 125.pdf

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
aa har en sån, har den dock inte trimmad ännu eftersom jag inte kunde åka ngt i sommras. ska köpa ett helsystem nu :). det dåliga med den är att det inte finns ngn soppa mätare;o så första gångerna glömmde man bort det och fick soppatorsk så fick man gå en bit :). och att det inte finns ngn varvmätare;o. det står i manualen att den ska ha det, men det har den inte.
Men den blir ngt extremet snygg om man höjer den :)
Soppamätare :rofl

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...