Husqvarna SM 510 R

Anders åkte 540 förra året i år åker han 450 i E2. Kolvar kan man ju få tag i men det blir nog svårare att greja fram en cylinder. Men jag skulle tippa på att Athena tror jag dom heter kan ta fram ett big bore kit de gör ju det till Honda,Kawazuki och Yamaha. Men så är ju frågan om man åker fortare för man har mer pulver kanske är bättre att köpa soppa för pengarna och träna istället för att trimma :va

jra_racing skrev:
Men så är ju frågan om man åker fortare för man har mer pulver kanske är bättre att köpa soppa för pengarna och träna istället för att trimma :va
Det är väl alltid brist på effekt om man inte hänger med????Depårejset är viktigt vettu!

Ja ha det måste jag ha missat totalt. Det är alltså den som låter mest kastar,sladdar och stutsar samt har den högsta toppfarten som vinner och det ger bättre startplatta om man har mycket lull lull alltså, stämmer detta?

jra_racing skrev:
Ja ha det måste jag ha missat totalt. Det är alltså den som låter mest kastar,sladdar och stutsar samt har den högsta toppfarten som vinner och det ger bättre startplatta om man har mycket lull lull alltså, stämmer detta?
Japp! (i alla fall i min lilla värld) :tummenupp

Åmotar´n skrev:
Japp! (i alla fall i min lilla värld) :tummenupp
Glöm inte färgmatchning mellan hoj/ställ/stövlar/hjälm oxå :D :3freak
En stor flashig buss med coola prylar i är oxå viktigt. Helst ska man bara ha tryckluftsdrivna verktyg (även om det inte behövs) så att man tvingas ha både stort elverk och en jättekompressor på hela tiden oxå.

En annan är ju kass på å köra, så då får man väl vara posör istället :)
Jag föredrar dock grusbus (finns gott om grus i norrland).

Blir en beggad TE510 -05 eller FE650 -05 känns det som nu.
Men TE510 växer ju inte på träd precis.
Får se vad som finns till salu i Maj.
En del verkar bara kör 8-10h på sin nya hoj, sen säljs den för 20lök mindre
än nypris... Bara å passa på som hugande spekulant direkt då...

Finns en 510 - 05 motard på blocket nu, HÄR

Hur är service intervallerna på den jämförelsevis med exc 525 t.ex ? EXC'n är i princip den enda hojen jag dreglat över på sistonde men husqvarnan är ju betydligt vackrare...

TjReal skrev:
Finns en 510 - 05 motard på blocket nu, HÄR

Hur är service intervallerna på den jämförelsevis med exc 525 t.ex ? EXC'n är i princip den enda hojen jag dreglat över på sistonde men husqvarnan är ju betydligt vackrare...
Byt Olja typ var 10:e timme om du kör på gata filter kanske var annan, tredje eller var 4:e gång. ventilerna behöver man nästan aldrig schimsa om o måste man det tar det ca 5 min. Kamkedja efter ca 100-150h om man kör gata. Mer är det igentligen inte. Så grymt fin hoj att åka

Så man kanske borde överväga att införskaffa sig en sån här istället för en exc verkar det som... Ska skriva teorin för 2'a ggn imorrn så klarar jag den ska jag försöka inhandla en hoj så fort som möjligt, och husqvarnan klättrade just upp till plats nr 1 på önskelistan :tummenupp

Kan det va nå stort fel på qvarnan i annonsen jag nämnde ovan, iom att han sänkt priset till 59900:- ,, finns den kvar efter helgen så skall jag nog försöka slå till, åker till fjällen om en stund så hinner varken ringa o surra med personen i fråga el. ordna med finans o så. Sugen som fasen dock, gått o rullat tummarna hela dagen o funderat "ska jag, ska jag inte, ska jag.." :)

TjReal skrev:
Kan det va nå stort fel på qvarnan i annonsen jag nämnde ovan, iom att han sänkt priset till 59900:- ,,
Det stora felet är att det är den fula röd/vita plasten.Du får lova att köpa ett blå/gult plastkit om du slår till :7peta

Närå! Huskyna är lite billigare nya än många andra också. Köp den, eller så köper du min ;)

Back