Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SM 570 RR skrev:
GrusDan skrev:Jag väcker upp en "gammal" tråd, för jag hittade inget vettigt när jag sökte..
osv osv
Jag har testat 510:an lite på en gata fram och tillbaka och jag VILL HA en sån! Går bättre än vad jag hade vågat hoppats på, smidig å fin kändes den på det lilla jag testade.GrusDan skrev:Jag väcker upp en "gammal" tråd, för jag hittade inget vettigt när jag sökte..
Nån som faktiskt Har provkört nya Husky 510 nu?
(ej intresserad att höra om 450'n, sån har en polare redan)
Jag tänkte spana efter en beggad 05'a TE510 till våren nämligen,
och är lite nyfiken.
Sen kanske motardkit till den då....
(Jag älskar grusbus/offroad, vill inte ha motard-only då)
Ringde å hörde med Halvards om den "nya motorn".
Inga kända problem hitils, 450'n inkluderad.
Verkar hålla bra.
Den är lika "skottsäker" som 570'n enligt honom.
Jag är som sagt nyfiken på att höra från andra källor också
hur den är, kvalitén på motorn osv.
Ser även att SM570RR börjar finnas till skapliga beg-priser..
Men de är väl inget å köra i skogen med, dämparna är väl
gjorda enbart för motard, å kräver ombyggnad med fjäder osv för
att öht kunna bli följsamma i naturen, å de har väl kortare fjädringsväg ändåså...
Men den är förbannat sexig den hojen!![]()
Varför skaffar du inte en 450 isf?? Tycker det verkar lite halvkorkat att klassa ut sig ur 450 med bara 51cc eller vad det är... Finns bigbore kanske eller nåt??mr_rockster skrev:Jag har testat 510:an lite på en gata fram och tillbaka och jag VILL HA en sån! Går bättre än vad jag hade vågat hoppats på, smidig å fin kändes den på det lilla jag testade.
Sedan att finnish, utseende känsla etc slår alla andra märken på fingrarna gör ju inte saken tristare
- Johan
En husa från 03 eller nyare vågar jag påstå är minst lika problemfri som nåt annat jämförbart på marknaden. Finns redan några 05or till salu på enduromxGrusDan skrev:Ja, det är lite lustigt val av Husqvarna själva också, å göra en på 501cc.
Jag tycker deras klassiker är 576cc... Gamla 510'an var ju förvisso
en klassiker också, å fint att de jubilerar över den, men 501cc kanske inte slår in
så hårt på marknaden idag, när det är kubikrace annars från de andra märkena,
eller tillbehör från fabrik som pumpar upp volymen.
Själv har jag inga tävlingsambitioner, så jag bryr mig inte om klasserna dock.
Sneglar mellan en Husky TE510 och en Husa FE650 -05 (beggad)...
(Finns det andra märken??)
Har inte lyckats klura fram nån bra kvalitétsinfo om nya Husa FE650 än heller.
Bara vad som ändrats, för att kvalitén ska bli bättre, blev den det?
Håller den bättre nu för en vanlig dödlig?
Åmotar´n skrev:510 är väl förmodligen gjord för att platsa i E3 klassen i Enduro-VM,476-650cc fyrtakt.
Coola Ola skrev:Dock är torrvikten lika hög som XR650 enligt fabriksuppgifterna. 510 ser ju betydligt mindre ut än en XR men jag har å andra sidan inte sett dem tillsammans, bredvid varandra.
Jag sade att jag VILL HA, inte att jag ska ha. RR:en får hänga med ett år till iallafall. Sedan så har jag hört att det finns big bore kit till 510:an så det blir 570 eller något, har bara hört lite löst på ryktesvägen.Supermoto skrev:Varför skaffar du inte en 450 isf?? Tycker det verkar lite halvkorkat att klassa ut sig ur 450 med bara 51cc eller vad det är... Finns bigbore kanske eller nåt??
mr_rockster skrev:Jag sade att jag VILL HA, inte att jag ska ha. RR:en får hänga med ett år till iallafall. Sedan så har jag hört att det finns big bore kit till 510:an så det blir 570 eller något, har bara hört lite löst på ryktesvägen.
Å andra sidan så tror jag att jag skulle vara snabbare på en 510:a än min p.g.a. chassit, sedan tror jag inte den ligger långt efter effektmässigt heller. Har hört att den ligger på mer än 525:an å den ligger ju på en bite över 50...
- Johan
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |