Husqvarna SM 450R / SM 510R

Marron

Med mellanhoj..
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC -05
Hittar ingenstans vad dessa hojar har för effekt?
Och var säljs de?

Tog begrännsat kort igår, men det finns ju inga hojar. Har letat och sökt hela dag. Sugen på en motard. Men alla säger att de är tråkiga strypta.
Visserligen verkar alla hojar vara tråkiga som LV.

Vet inte om jag vågar slöppa strypningarna och köra.

Tack på förhand.

Dom brukar aldrig ange effekt på sina hojar.
Det är väl inte hästarna som räknas?

Båtsman skrev:
Dom brukar aldrig ange effekt på sina hojar.
Det är väl inte hästarna som räknas?

I detta fall gör det ju tyvärr det... men jag antar att de har en bra bit över 25 kw då.. dessutom väger de så lite så jag tror man får gå ner mot 20 kw.

Vill du köra helt lagligt finns ett flertal hojar som passar behörigheten A-begränsad, om du kör strypt då. Finns flera motarder som är reggade på allt från 8 kW till 40 kW osv. Så varför inte skaffa en som har lagom effekt på pappret, och köra den strypt?

KTM 660 etc är både strypt och reggad på 21kW (även mindre är 0.16kW / kg) från fabrik, så dessa är lagliga.

Nu kanske detta gällde Husqvarna och då vet jag inte, men det går troligvis att strypa dessa om man vill de. Men det är klart lättast att köpa en motard som har låg kW (billigare försäkrning dessutom) och få med någon form av stypsats, trottelstopp, gnistgaller osv..

Hoppas det går bra, börjar själv spana i motarddjungeln. Och just nu lutar det mot KTM 660, eller Yamaha WR426F/450F. Både får köras på A-beg, om de nu är strypta. :tomten

Hoppas de gav något, kanske liite iallafall. :)
/mvh Johan

Det ska finnas strypkit till 450 iaf. När det gäller effekten så kolla bikes nummer i feberuari när dom körde master enduro då kördes alla hojar i bänk. Och det sitter samma motor i motarden. 510 var starkast och 450 var näst starkast i klassen tror jag. iaf de går bra. och vill du så går det att strypa som sagt men det anges rimlig effekt i papprena. Vet att försäkringsbolagen satt och ringde runt förra året och kollade med alla importorer om hur deras siffror var rimliga dom var ganska griniga på husaberg som säger 9kw lr något sånt så de ville kolla alla märken.

Tack för svaren!

@ Extreem_: Jag har kolalt på KTM 660 men framför allt 625 som det lutar mycket år. Men Husqvarnan var billigare så jag ville veta därför.

Har så jäkla svårt att välja, och jag vill köpa hoj nu!! =)

Har funderat på att strypa en r6, honda Hornet (05:a) med flera.

Men nu säljs ju som sagt många motards så att man får köra dem på begrännsat kort sådet blir nog en sådan. Ha den i två år och leka emd för att sedan byta kanske, eller iaf rycka strypningarna =)

KTM ska det inte vara så mycket mek med heller. Vill inte ha husa därför.

Men 9kw på Husan, är den strypt så mycket eller påstår de bara det för att klara kraven elelr vad det är?

Ktm:s cyklar är ju verkligen strypta... tyvärr :P

Tack!

Om de "får" göra det vet jag inte troligtvis inte. De typ besiktar väl en som är strypt och de kan visa bänkpapper då kan besiktningen inte göra speciellt mycket. Och hur mycket det är i har jag inte en aning om.

Extreem_ skrev:
Vill du köra helt lagligt finns ett flertal hojar som passar behörigheten A-begränsad, om du kör strypt då. Finns flera motarder som är reggade på allt från 8 kW till 40 kW osv. Så varför inte skaffa en som har lagom effekt på pappret, och köra den strypt?

KTM 660 etc är både strypt och reggad på 21kW (även mindre är 0.16kW / kg) från fabrik, så dessa är lagliga.

Nu kanske detta gällde Husqvarna och då vet jag inte, men det går troligvis att strypa dessa om man vill de. Men det är klart lättast att köpa en motard som har låg kW (billigare försäkrning dessutom) och få med någon form av stypsats, trottelstopp, gnistgaller osv..

Hoppas det går bra, börjar själv spana i motarddjungeln. Och just nu lutar det mot KTM 660, eller Yamaha WR426F/450F. Både får köras på A-beg, om de nu är strypta. :tomten

Hoppas de gav något, kanske liite iallafall. :)
/mvh Johan
går 426an LV regga smidigt?.

Back