Tjena, har en husqvarna sm 125 som jag nyss bytt i princip allt i hela motorn efter ett olyckligt ras.
Allt funkar till 100% förutom kopplingen. Man kan tex inte stå i neutral och sedan lägga i ettan, utan det är som att crossväxla. Först tänkte jag att jag måste köra en stund så att oljan lägger sej emellan lameller och stålskivor, men där hade jag fel.
Jag testade att spänna vajern, men det resulterade bara i att den började slira vid högre varv och det är det jag tycker är lite konstigt, hur kan den fortfarande greppa när jag ska iväg men sedan slirar den ur direkt?
Tror ni att jag måste skruva bort kåpan på kopplingssidan och bada lamellerna i olja?
Allt funkar till 100% förutom kopplingen. Man kan tex inte stå i neutral och sedan lägga i ettan, utan det är som att crossväxla. Först tänkte jag att jag måste köra en stund så att oljan lägger sej emellan lameller och stålskivor, men där hade jag fel.

Tror ni att jag måste skruva bort kåpan på kopplingssidan och bada lamellerna i olja?
