Husqvarna / KTM strypningar?

Fick svar från Jonte Engdahl AB i Löddeköpinge idag, SM-kit med fram- och bakhjul + 4-kolvs och och 310mm skiva: 15000 :- (!)

Ska nog ta en titt på Ebay..

Edit: Är det nödvändigt med fetare broms? Behöver hjälp med Ebay oxå.. Hittar 0.

ingick det däck i det priset???:musik
 
Köp med komplett broms också, ser förjävla löjligt ut med enduroskivan på motardfälgarna. Förstör alltihop..
 
Som sagt de är inte strypta från fabrik eftersom man ska åka i skogen med dem, men de som reggat om dem har satt in en bricka i kröken.. Så kolla där om du är osäker... :tummenupp
 
Fel de är strypta från fabrik men vanligtvis ostryper företaget du handlar hojen av

Jo men de antar ju att man ska åka cross eller enduro med den så varför sätta in strypningar?? det minskar ju bara effekten..

Men som sagt om man ska ha den gatreggad som lätt mc så är det ju strypt som gäller.. (tills man kommer hem tilll garaget iof) :)
 
Jo men de antar ju att man ska åka cross eller enduro med den så varför sätta in strypningar?? det minskar ju bara effekten..

Men som sagt om man ska ha den gatreggad som lätt mc så är det ju strypt som gäller.. (tills man kommer hem tilll garaget iof) :)

Du klurade ut det ganska bra själv.:tummenupp
 
Har själv en Husqvarna 125, SMS.
Det sitter en strypning i röret, en stor jävel ungefär i mitten som man precis kan se om man lyser in med ficklampa. Finns säkert ännu mer strypningar, mynning? osv men kör med trimmrör nu så har inte direkt brytt mig i originalrörets strypningar.

Har nu ett HGS trimrör (inga strypningar) med någon konstig (troligtvis inte original) ljuddämpare.
Går som ett syk, gasreser å har sig. Enormt stor skillnad jämfört med originalröret. Kan dock inte köra den fullt ut på dom höga växlarna eftersom den tokvarvar. Måste köpa nytt bakdrev nu!

Munstycket som satt i på min är 120, tror det är större än original men kommer ändå byta till 125 nu när jag har trimm på den.

Original fick jag upp den i 130km/h, har inte testat topphastighet med trimmet men nog borde det bli skillnad eftersom jag märker så stor skillnad när jag bara far omkring å kör sakta..

På din fråga så, JA det är nödvändigt att byta munstycke om du vill vara säker (säker kan man alldrig vara men..) på att den inte skurar. Har inte så stor koll, går säkert att pilla på nå skruvar å så men munstycke är nog det bästa. Även drev bak till nå mindre kanske kan vara bra..

Sen tycker jag du ska köpa KTM. Dom är mycket råare ;)
 
Jo men de antar ju att man ska åka cross eller enduro med den så varför sätta in strypningar?? det minskar ju bara effekten..

Men som sagt om man ska ha den gatreggad som lätt mc så är det ju strypt som gäller.. (tills man kommer hem tilll garaget iof) :)

Alla KTMs endurohojar, från 125cc till 525cc är rejält strypta från fabrik för att klara alla jäffla krav
 
Har mina delar i garaget.. en krör med nått som liknar wellpapp i :confused: sen mindre munstycke och en annan trottelnål..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top