Husqvarna / KTM strypningar?

frigol33t

Ett hjul - j*vligt kul
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
KTM EXC 125 SM
Tjena, är på G att köpa en 125a nu.. Har dock inte bestämt mej vilken. =)

Frågan lyder; vart är den strypt?

Undrar oxå om det är nödvändigt att byta munstycke, tändstift, etc?

Tacksam för svar. Mvh / Ville

Last edited:
Tjena, är på G att köpa en 125a nu.. Har dock inte bestämt mej vilken. =)

Frågan lyder; vart är den strypt? Förutom i avgassystemet?

Har planerat att köpa ett effekt senare så det är ganska lugnt om avgassytemet är strypt.. Om ni har förslag på vilket effekt som är bäst så är det bara att säga till.. Just nu är det DEP som ligger bäst till =) .

Undrar oxå om det är nödvändigt att byta munstycke, tändstift, etc?

Tacksam för svar. Mvh / Ville

i 99,5% av fallen är hojarna inte strypta när du köper dem

det är väll knappast sant?

alla nya är ju det..

Man tror det, Men nästan alla ställen ger fan i att montera strypningar, det är anledning itll att jag inte har några. så har artikelnr:et utgått också..

företagen vet vad hojarna skall användas för, (enduro)

En sak som stör mig med alla nya MF:s som frågar hur man får Fp samt trimmar GG, Ktm, Qvarna osv är att dom " kanske snart ska köpa ".

Vafan, köp skiten först innan ni börjar tänka på vilket trimm/munstycke/reeds ni ska ha.

fy fan!

2908580 En sak som stör mig med alla nya MF:s som frågar hur man får Fp samt trimmar GG, Ktm, Qvarna osv är att dom " kanske snart ska köpa ".

Vafan, köp skiten först innan ni börjar tänka på vilket trimm/munstycke/reeds ni ska ha.

fy fan!
Precis. Snorungarna kommer ändå skita på sig när dom lägger i växeln och åker iväg på tomgången.

fy fan

Det är lite olika från maskin till maskin. Min husqvarna var strypt med plugg i avgasystem som bara var att plocka ur en annan med husqvarna hade en strypt avgasport. Ifall du lyckas hitta en strypt 125:a lär dig köra strypt först innan du pluggar ur:)

Välkommen till forumet förresten! ;)

Tack =)

Det är lite olika från maskin till maskin. Min husqvarna var strypt med plugg i avgasystem som bara var att plocka ur en annan med husqvarna hade en strypt avgasport. Ifall du lyckas hitta en strypt 125:a lär dig köra strypt först innan du pluggar ur:)

Nu måste jag förklara.. :D

Jag är inget jävla MF bara så ni vet, jag har haft en DT125a ostypt, jag har en KTM 125a crossmaskin och en Suzuki 250 tvåtakt crossmaskin, så det är nog ganska lugnt med min körning skulle jag tro. :gnissla

Så är det. Haha! :tungan

nrä ajg var och kollade på en ny ktm exc 125 så var den stryp i förgasaren tror det var trottlen så att den ionte gick att öppna så mkt. sedan var det en sådan där gräsimojs i luftburken som var att ta bort. så den var as lätt att strypa av :) och du behöver nog inte byta munstycke om du stryper av ktm:n.. tror jag för dem är ju precis likadana som tävlings hojarna och dom behöver man ju inte bytamunstycke på ;)

Va tkr ni den är värd då?

En 05a som inte gått speciellt långt alls..

Vet inte hur man postar bilder med ngn som kan hjälpa kanske? :confused:

/V

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey