Husqvarna 610 TE

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tjennare,

Tänkte hör mig för lite om de finns några med erfarenheter av dessa när de gäller att köra enduro/offroad snarare än motard. Har en del polare som säger att dom är för stora och klumpiga att köra riktig enduro med, men varför skulle dom tillverkas då om man inte ska köra med dom i skogen ?!

Kollar själv på en mellan 93-98 nånstans om man ska skaffa en. Glad om de finns några som kan reda ut de med lite erfarenheter ?! :va

Dina polare har rätt.
610'an är en direkt konkurrent till Honda XR650, Suzuki DR650, Kawa KLR650 och andra stora offroadhojar, dom är inte endurohojar och är stora och klumpiga i spåret. Man kommer runt, men någon endurohoj är det inte, mer grusväg/traktorstig o.s.v.

Dom tillverkas för alla som vill ha en enkel robust maskin att utforska småvägar och stigar med, inte för att köra enduro med.
Dom har aldrig tävlats med i enduro utan mer ökenlopp, Rallyn o.s.v.

Vill du åka i skogen så finns det Endurohojar som är gjorda för det.

Jag har en XR650 själv, kör endurospår ibland, det går, men det märks att den inte är gjord för det.

Ja då vet man, mest de jag ville kolla hur de var med de. Misstänkte de redan så bara mer en bekräftelse. Har kikat mer på 350 -> 400 nånstans där kanske är mer lagom. Att DR650 och KLR650 är offroad mer än enduro är inte så konstigt, dom ser alldelse flr klumpiga ut för enduro. Så då letar jag vidare på segmentet mindre cyklar. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman