Husqvarna 610 TC

Corpsegrinder

Corpse
Gick med
5 May 2005
Ort
Arvika
Hoj
Husqvarna 610TC 95:a, Husaberg 400 FE 01, KTM 250 SXF 06
tja. har ett litet problem med min hoj.
han skjuter ur förgasaren ur insuget. han baktänder som helvete. har bytt munstycke men de blev inte bra ändå. vad ska jag göra?

Tacksam av många svar.
MvH Ozzy
 
Corpsegrinder skrev:
tja. har ett litet problem med min hoj.
han skjuter ur förgasaren ur insuget. han baktänder som helvete. har bytt munstycke men de blev inte bra ändå. vad ska jag göra?

Tacksam av många svar.
MvH Ozzy

Är den svår att starta?
 
Min Kehin förknasare på minTE570 har jag faktiskt en smutt lösning på.
Den har ett par fjädrar som håller fast förgasaren också,
så inte förgasaren kan skjuta lös.
Är fastsatt via borrade hål i skruvarna som håller fast insugningsgummit
i toppen (insex-bult med hög skalle, så det kan borras ett hål för att kroka fast en fjäder).
Lätt att göra själv, har dock sett att man kan köpa färdigt "kit" för det också...

Vilken färg har ditt tändstift föresten?
 
okey. vet du vart man kan köpa detta kit? hur mycke kostar det? annars så får man väl plocka fram borren och börja. du vet förresten inte hur mycket nya ringar till kolven kostar. har fått läck i vevhus ventilationen :( jag har inte kollat stiftet än. men de ska jag göra. skjutandet kan väl bero på att tändningen står fel om jag inte minns fel?

GrusDan skrev:
Min Kehin förknasare på minTE570 har jag faktiskt en smutt lösning på.
Den har ett par fjädrar som håller fast förgasaren också,
så inte förgasaren kan skjuta lös.
Är fastsatt via borrade hål i skruvarna som håller fast insugningsgummit
i toppen (insex-bult med hög skalle, så det kan borras ett hål för att kroka fast en fjäder).
Lätt att göra själv, har dock sett att man kan köpa färdigt "kit" för det också...

Vilken färg har ditt tändstift föresten?
 
Baktändningen kan bero på läkage i ditt avgassystem.
Är det tätt? Eller är det nån skarv som är kass?
Man gasar upp motorn, smäller det till när motorn går ner direkt i varv,
kan det vara typiskt sådant problem.

http://www.motosupplies.com/images/photos/part_details_135.jpg
En bild på det färdiga kit'et, men går å fixa själv annars.
"Eliminates the carb blowing off the intake manifold. Will fit Kiehin, Mikuni and Dellorto."
Finns hos http://www.motosupplies.com/parts.php
och kostar enligt deras lista 35pund.
 
Last edited:
du nu när du säger de så är de inte riktigt tätt. skarvarna på sidan av sylinern är inte riktigt täta. de va bra att du sa de. har inte haft en tanke på de. när jag står på tomgång och varvar upp den så smäller de inte utna de är när jag är ute och kör. men då ska jag fixa läckan till helgen så får vi se om de blir bättre.

GrusDan skrev:
Baktändningen kan bero på läkage i ditt avgassystem.
Är det tätt? Eller är det nån skarv som är kass?
Man gasar upp motorn, smäller det till när motorn går ner direkt i varv,
kan det vara typiskt sådant problem.

http://www.motosupplies.com/images/photos/part_details_135.jpg
En bild på det färdiga kit'et, men går å fixa själv annars.
"Eliminates the carb blowing off the intake manifold. Will fit Kiehin, Mikuni and Dellorto."
Finns hos http://www.motosupplies.com/parts.php
och kostar enligt deras lista 35pund.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top