Husqvarna 610 sm?

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Hoj
Fz1 Turbo
Är det nått att ha? Var jhu skitläcker!
Har suttit och försökt hitta info om den men det verkar mest vara på språk som jag inte ens vet vad det är.
Har läs att den ska ha ca:55hk
Vikt ca:140kg
Och med en service som är som en ktm (500mil ventiljustering)

Dock den stora frågan! Går det att slanga långt med denna eller är det torr sump eller vad det nu heter så den får för lite olja vid slangning?

Här är en bild för dom som ite vet hur den ser ut!

Bifogat

• Husqvarna_SM610_st2pz.jpg
    Husqvarna_SM610_st2pz.jpg
    34.2 KB · Visningar: 2,359
Tycker oxå det är en läcker hoj, konstigt nog så verkar det inte som folk pratar om den särskilt mkt:va Med serviceintervaller som lc:4an borde där vara lite drag efter den tycker man ju, många kanske stör sig på avgassystemet men det byter man ju oftast ändå oavsett märk på hojen. Vet inte hur den är att slanga långt med men här är säkert nån annan som kan svara på det bättre. Jag har lite svårt att tänka mig att det inte funkar då hojen kom -06 tror jag nog att de som "skapat" hojen har koll på det.

Tycker oxå det är en läcker hoj, konstigt nog så verkar det inte som folk pratar om den särskilt mkt:va Med serviceintervaller som lc:4an borde där vara lite drag efter den tycker man ju, många kanske stör sig på avgassystemet men det byter man ju oftast ändå oavsett märk på hojen. Vet inte hur den är att slanga långt med men här är säkert nån annan som kan svara på det bättre. Jag har lite svårt att tänka mig att det inte funkar då hojen kom -06 tror jag nog att de som "skapat" hojen har koll på det.

Mycket läcker! Jag gillar avgassystemet men smaken är som baken.
Sen att den är lite ovanligare tycker jag bara är kul.
Dock frågan om den tål att slangas tycker jag är ganska viktig!

Har väl ingen direkt info o dela med mig förutom körupplevelsen när jag prova en ny förra sommaren på Oves Motor i Olofström.
Trodde att de skulle va en schysst maskin, men den passa mig inte alls. Obekväm körställning (individuellt) och förbannat slö!
Min KTM 660 kändes som en raket i jämförelse när jag körde därifrån.

Ta o testa en o skapa en egen uppfattning=)

// Tobbe

Har väl ingen direkt info o dela med mig förutom körupplevelsen när jag prova en ny förra sommaren på Oves Motor i Olofström.
Trodde att de skulle va en schysst maskin, men den passa mig inte alls. Obekväm körställning (individuellt) och förbannat slö!
Min KTM 660 kändes som en raket i jämförelse när jag körde därifrån.

Ta o testa en o skapa en egen uppfattning=)

// Tobbe

Jasså är den rent utav trött? men den ska jhu ha ca 55hk så man tycker jhu den borde röra på sej rätt bra!

Sen det enda jag vill veta är om den tål att slangas med långt.
Är en bit för att prova närmsta 610:an för mej så det skulle vara kul att veta om det ens är värt att göra sej besväret för en test ev köp

Provkört hojen vid 2 tillfällen:

1: en ny med få antal mil på mätaren. orginal - Förbannat slö !! Leverantören och säljare pekade på att motorn släpper mycket på denna hoj efter inkörning...

2: Samma hoj inkörd, fler mil på mätaren. orginal - Inga problem att gasa upp hojen på 3 växeln...

Blev lite förvånad att skillnaden var så enorm...

Tycker att hojen är både läcker och helt klart värd att ha ... Den nya för i år har tom insprutning och liten vikt. Denna hoj borde bli en seriös kombatant till KTM programmets likvärdiga hojar, intresset verkar dock varit svalt...

Jasså är den rent utav trött? men den ska jhu ha ca 55hk så man tycker jhu den borde röra på sej rätt bra!

Sen det enda jag vill veta är om den tål att slangas med långt.
Är en bit för att prova närmsta 610:an för mej så det skulle vara kul att veta om det ens är värt att göra sej besväret för en test ev köp

Provkört hojen vid 2 tillfällen:

1: en ny med få antal mil på mätaren. orginal - Förbannat slö !! Leverantören och säljare pekade på att motorn släpper mycket på denna hoj efter inkörning...

2: Samma hoj inkörd, fler mil på mätaren. orginal - Inga problem att gasa upp hojen på 3 växeln...

Blev lite förvånad att skillnaden var så enorm...

Tycker att hojen är både läcker och helt klart värd att ha ... Den nya för i år har tom insprutning och liten vikt. Denna hoj borde bli en seriös kombatant till KTM programmets likvärdiga hojar, intresset verkar dock varit svalt...

Jasså! Tyckte det var konstigt om den skulle vara så trött när den ändå har 55hk samt ett riktigt smidigt chassie från offroad modellen.

Dock kvarstår jhu min fråga om smörjningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alltså nu är det problem!

Ringde den närmasta husqvarna försäljaren (6mil) för att fråga om han hade någon 610 inne.
Svaret blev NEJ och han skulle inte ta hem någon mer såvida inte nån beställde!

Hur ska jag nu kunna komma åt en 610 bara för att kunna klämma och känna och prov sitta? alltså nu pratar vi -05 och upp!

Har pengar i fickan som bränner mer och mer för varje dag! Men bara för det vill man jhu inte köpa grisen i säcken innan man ens har sett någon live!!!

Nyinköpt 610

Jag införskaffade mig en 06a husky 610 med 40 mil på mätaren häromdagen,
jäkligt skön att köra dock lite slö men den är ju knappt inkörd hoppas det blir skillnad när den är det, sedan hägrar annat aavgassystem för bättre ljud.

Jag har fortfarande inte fått känna på en ännu. Köpte mej en KTM 625 -06 istället och är iaf kanon nöjd!

Äger en husky 610 07 och den går förbannat bra! Att folk säger att den är slö, håller jag inte med om. Den har ju insprut & elstart, långa service intervaller..Jag tar ju som sagt dom sakerna före några hästar dit lr hit...ska ju inte köra vm med den så att däää! Här låter det på folk som att de skiljer 100 hk emellan ktm o denna vilket inte är sant...mer skit bakom styret kanske då..
http://www.youtube.com/watch?v=vVZW6R3snT0

Äger en husky 610 07 och den går förbannat bra! Att folk säger att den är slö, håller jag inte med om. Den har ju insprut & elstart, långa service intervaller..Jag tar ju som sagt dom sakerna före några hästar dit lr hit...ska ju inte köra vm med den så att däää! Här låter det på folk som att de skiljer 100 hk emellan ktm o denna vilket inte är sant...mer skit bakom styret kanske då..
http://www.youtube.com/watch?v=vVZW6R3snT0

Min är det förgasare på men som du säger går den jäkligt bra men jag är van vid drevningen på en husky 450 cross, är nöjd hitills med den nya hojen men avgasskyddet åkte av idag, mycket snyggare med röret synligt ;)

"Min är det förgasare på men som du säger går den jäkligt bra men jag är van vid drevningen på en husky 450 cross, är nöjd hitills med den nya hojen men avgasskyddet åkte av idag, mycket snyggare med röret synligt"

Jag har snackat med Husqvarna här i swe och de väntas på en mappning ifrån italien till insprutningen..De är lite känslig på rullen men man lär sig att leva med det :)

"
Jag har snackat med Husqvarna här i swe och de väntas på en mappning ifrån italien till insprutningen..De är lite känslig på rullen men man lär sig att leva med det :)

Nice, undrar om det är någon skillnad på insprutnings versionen och den med förgasare när det gäller kraft?
Är det någon som har provat köra med slipon blev det någon skillnad? :confused:

Måste ju vänta tills mitten av januari på mitt gpr rör :gnissla

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma