Husqvarna 610 SM

Jettman

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
YZ 250
Hej ska åka å kollaen husqvarna 610 sm i morgon.
Va ska man kolla efter. Är på en firma å dom vill ha 48000 för den ock det är en -04. Är det ett rimligt pris eller. Den har gått 1400 mil.
Husqvarnan i sig är det en bra cykel.

Nån som vet vart man kan köpa reservdelar till dom i gbg trakten.

Jettman skrev:
2302937 Hej ska åka å kollaen husqvarna 610 sm i morgon.
Va ska man kolla efter. Är på en firma å dom vill ha 48000 för den ock det är en -04. Är det ett rimligt pris eller. Den har gått 1400 mil.

Jag beställer reservdelar från halvards, funkar prefekt med en leveranstid på 1 dag.

Nu vet jag inte riktigt om det är SM610S eller den andra modellen med cross motor du menar. Vad som skiljer dem är väldigt mycket men främst elstart! Jag har själv en TE610E och det är inte jättemkt speciellt med den, främst kanske att den låter en del från toppen, men jag har hört att de gör det helt enkelt. Annars är det alla andra vanliga saker du ska kolla, kan inte säga så mkt mer :) Lycka till med köpet, det är en mycket trevlig hoj i alla utföranden!

Hmm när ska du åka dit? Skulle vilja kika på en sån hoj :)
Kommer alltså varken handla eller provköra, bara titta lite på den.

Tänkte så jag hinner dit innan du köper och drar..

Jettman skrev:
2303071 Hur ligger reservdels priserna på husqvarnorna

Jag tror dom ligger snäppet över andra märke. Pröjsa 1500 för en kolv till min när dom till andra märke brukar ligga runt tusingen.

-Rosen- skrev:
2305691 öhm, hur lång tid tog det nu för din kolv att komma fram :va

Han hade ingen hemma, det var anledningen. Sen hade min adress försvunnit eller något.

Hade han bara haft alla delar hemma hade jag haft det på 1-2 dagar.

Jettman skrev:
2302937 Hej ska åka å kollaen husqvarna 610 sm i morgon.

Trollhättans MC sport är aukt. försäljare av husqvarna, är väll bara ett stenkasst från Götet,

Husqvarnan va slö

Tyckte Husqvarnan va slö provkörde en KTM 640 samtidigt å den va e hel del rappare på gasen men den vibrerade ju en hel del mer.

Ska husqvarnan vara slöare eller sitter det nån strypning i. Annars va det mycket goare att åka på sadeln va mjuk.

Jettman skrev:
2311743 Tyckte Husqvarnan va slö provkörde en KTM 640 samtidigt å den va e hel del rappare på gasen men den vibrerade ju en hel del mer.

Ska husqvarnan vara slöare eller sitter det nån strypning i. Annars va det mycket goare att åka på sadeln va mjuk.

Det är väll samma motor som i 570RR ? Så den är nog strypt, min gissning.

BYAKIN skrev:
2312077 Det är väll samma motor som i 570RR ? Så den är nog strypt, min gissning.

Det är inte samma motor som 570 rr. På den här som vi pratar om sitter det en motor med elstart och balansaxel och extra oljepumpar och annat extra, alltså en riktig gatmaskin. På elstart modellen sitter även kedjan, och om det finns kick så sitter den på "fel" sida, alltså höger.

Men går det å få nån fart i den maskinen eller. För det fanns ju el start å allt.

Kompisar varnar mig för att köpen en husqvaran för att jag kommer att behöva skruva mer än man kan köra är det så om man gämför mot en KTM.

Jettman skrev:
2312108 Men går det å få nån fart i den maskinen eller. För det fanns ju el start å allt.

Kompisar varnar mig för att köpen en husqvaran för att jag kommer att behöva skruva mer än man kan köra är det så om man gämför mot en KTM.

Den med elstart är lite slöare för att just vara mindre service på. Men sätter du på en bättre förgasare en Cross kam från en 570/610 samt kapar upp luftburken så går den ganska friskt, åtminstonde lika som en 640.

Kom ihåg att när du pratar om den aktuella modellen så är det viktigt att du nämner att det är en 610E för det är en väldigt stor skillnad på TE/TC 610 och en 610E

Kurben skrev:
2312123 Den med elstart är lite slöare för att just vara mindre service på. Men sätter du på en bättre förgasare en Cross kam från en 570/610 samt kapar upp luftburken så går den ganska friskt, åtminstonde lika som en 640.

Kom ihåg att när du pratar om den aktuella modellen så är det viktigt att du nämner att det är en 610E för det är en väldigt stor skillnad på TE/TC 610 och en 610E

Låter som om han söker något annat än en 610, drar väll iväg en del stålar om man ska byta förgasare och kam osv. + 48' i inköpspris. Bättre och kolla på en ktm 660/husa 650 lr nåt i den stilen med en gång.

JO tror inte det blir 610 problemet med 660 är att man inte får skjusa på den men ska nog kolla på en 625 -05 den verkar vara reggad för pasagerare.

Jettman skrev:
2312275 JO tror inte det blir 610 problemet med 660 är att man inte får skjusa på den men ska nog kolla på en 625 -05 den verkar vara reggad för pasagerare.

Du får skjutsa på en 660 05 lr efter.
Samma på 625.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!