husqvarna 610 -00

dragster17

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
KTM 690
Behöver råd, funderar på köpa en Husqvarna 610 -00 motard och har för avsikt och pendla med den till och från jobb- dvs 4 mil per dag. E det bra hoj för etta ändamål???

tacksam för svar
s.s

rgv250 skrev:
2092725 Behöver råd, funderar på köpa en Husqvarna 610 -00 motard och har för avsikt och pendla med den till och från jobb- dvs 4 mil per dag. E det bra hoj för etta ändamål???

tacksam för svar
s.s

ja om du har 4 mil smågator hela vägen så
:D

rgv250 skrev:
2092725 Behöver råd, funderar på köpa en Husqvarna 610 -00 motard och har för avsikt och pendla med den till och från jobb- dvs 4 mil per dag. E det bra hoj för etta ändamål???

tacksam för svar
s.s
Inga kommentarer :rolleyes:

Rätt meningslöst användande på en sådan hoj faktiskt. Service hela tiden för ingenting. Du kanske orkar med det en vecka. Inget kul att slösa timmar på sådan körning med den hojen. :brinnerup

rgv250 skrev:

tacksam för svar
s.s

Är det den varianten som är motard från fabrik så funkar den väl helt okej, men roligare saker finns ju. Ex KTM 640 el XR650/600 el motsv.
Om det är en enduro som är ombyggd så lär du som föregående sagt bli jäkligt less på allt skruvande. Slöseri med timmar på att nöta landsväg med enduro...

rgv250 skrev:
2109460 Det e en husqvarna 610 SM, hur e service intervallen på sådan hoj???

Jag sitter o sneglar på WR450.
Den tror jag kan funka både till lite små pendlande + grus och ban åka.
Den borde ialla fall vara lite mer karaktär i en sån är in min nuvarande XT660

Ursäkta att jag kapade tråden lite.

cone skrev:
2109601 Jag sitter o sneglar på WR450.
Den tror jag kan funka både till lite små pendlande + grus och ban åka.
Den borde ialla fall vara lite mer karaktär i en sån är in min nuvarande XT660

Ursäkta att jag kapade tråden lite.

Du är ursäktad, men hur får man för sig att WR450 är en lämplig pendlarhoj? Det är ju en ren endurohoj med service därefter. Den går säkert att pendla med (ett tag) men milkostnaden lär bli dryg i långa loppet.

Blip skrev:
2109632 Du är ursäktad, men hur får man för sig att WR450 är en lämplig pendlarhoj? Det är ju en ren endurohoj med service därefter. Den går säkert att pendla med (ett tag) men milkostnaden lär bli dryg i långa loppet.
Ja, du har säkert rätt.....att endast pendla varje dag är nog kanske inte så skoj / billigt. :rolleyes:

rgv250 skrev:
2109460 Det e en husqvarna 610 SM, hur e service intervallen på sådan hoj???
Är det en 610 sm eller en 610 sms? Det är rätt stor skillnad på dom modellerna.

rgv250 skrev:
2118476 det e 610 sm -00, e det inte bra eller e det bättre??
jag är inte säker men av vad jag har hört så har den serviceintervaller som en ktm ungefär

Ja men då är det race modellen. Och man byter olja någonstans mellan var 5-10:e timme, ventilerna kollar man var 20-25:e timme. Sitter inget pappfilter, utan bara 2st metall silar man gör rent varje oljebyte.

Back