Det är stor skillnad på 01'an och 02'an (har en av varje).
-Det är olika förgasare. 02'an's förgasare är mycket bättre, den går lättare (01'an har en tendens att "suga fast" på halv gas). Har en bättre accpump (men som är känsligare för smuts)
-Förgasaren på 01'an kan hoppa av när cyklen "slår baklänges" (konstuerat så av nån dum anledning...??) 02'an sitter fast bättre.
-02'an har lättare svänghjul (enl uppgift 0,5kg!!) Det gör att 02'an är mycket aggresivare och varvvilligare, medan 01'an är mer som "en traktor".
-02'an har lite högre bakram (märks inte så mkt..)
Kort sagt rätt olika hojar... men har själv inte riktigt kommit fram till vilken jag gillar bäst...
Man kan väl säga att det är riktigt bra drag i dem, mer än de flesta pallar med iaf. De är rätt annorlunda än japsen iaf... Den går som en missil på rakorna, där många andra får styrvobbeltendenser, men jag kan ta fler innerspår med dessa än med de 250 2t jag hade innan. Men kilona och hk tar ut sin rätt i underarmarna. Antingen älskar man den, eller så hatar man den...
Sandbana + Piggförare =
Sandbana + Tröttförare =
Vid köp:
Eftersom det är lätt att byta olja, och det finns smörjnipplar till länkaget bör en ansvarsfull ägare bytt/smörjt typ var annan/tredje gång... fråga...
De är överdimentionerade i motorn (576cc...) vilket gör att de går rätt lugnt (jfr 450 hinda) och därmed bör de inte går sönder speciellt ofta... Så sålänge oljan är bytt = helt ok.
De kan börja vibrera en del efter ett tag, men det går att balansera vevpartit med jätte bra resultat!
Jag är nöjd med mina, inga problem med dem som inte varit "handhavande fel"!
Lycka till!