Husqvarna 510

SM 570 RR skrev:
Japp!
Dags att byta bort blysläden du har? ;)

Nja, svårt att se hur en hoj på 502 cc skulle kunna vara kvickare och lättare än en på 501 cc? Ha! :D

För min del blir det en Husa FE 450 när jag får stålar. Finns inget annat alternativ idag, troligen den bästa cykel jag någonsin provkört. Mindre cykel, högre varvtal, nästan samma effekt/vrid men mindre svängmassa = kvickare och lättare att brotta runt träden.
 
Adrian_J skrev:
Nja, svårt att se hur en hoj på 502 cc skulle kunna vara kvickare och lättare än en på 501 cc? Ha! :D

För min del blir det en Husa FE 450 när jag får stålar. Finns inget annat alternativ idag, troligen den bästa cykel jag någonsin provkört. Mindre cykel, högre varvtal, nästan samma effekt/vrid men mindre svängmassa = kvickare och lättare att brotta runt träden.

Cykeln är inte mindre....
 
Marals76 skrev:
Ska en båge se snygg ut bör den ha lite former.

Formerna på den där verkar riktigt bra enligt mig. Lite andra
färger kanske, och den skulle vara riiiktigt fin. Är vikten låg så
kan det bli en killer... :tummenupp

/Magnus
 
Var finns fördelen med aluminiumtank?

Lättare?

eller

Fler sålda tankar för husqvarna?
 
Blue skrev:
Var finns fördelen med aluminiumtank?

Lättare?

eller

Fler sålda tankar för husqvarna?

Enda fördelen är att den håller om man drar på arslet .
Tyngre än plast men håller bättre
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top