Husqvarna 450 motorras HJÄLP

h900

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2004
Hoj
Husqvarna 450 smr
Har en Husqvarna 450 smr 04:a som motor har gått åt helvete tror att vevstaken är krökt så cylindern och toppen är det stora spricker i som ni ser (motorn går inte runt).
Är det någon som har eller vet om en motor elller reservdela eller om någon annan Husqvarna motor passar så skicka ett PM till mig.

Bifogat

• IMG_2562.JPG
    IMG_2562.JPG
    31.6 KB · Visningar: 139
  • IMG_2564.JPG
    IMG_2564.JPG
    28.9 KB · Visningar: 114
  • IMG_2502.JPG
    IMG_2502.JPG
    35.3 KB · Visningar: 120
Ajdå, det där ser rätt dyrt ut!
Men ta o ring till Halvards på 016-35 10 46 och rådfråga om delar hit o dit. Han har stenkoll!

Har pratat med Halvards en ny topp med ventiler kostar runt tretontusen med ventiler

Nu när dollarn är så här låg, så bär det sig att köpa prylarna från usa. Har för mig att du får lös toppen där för 7-8000:-
Kolla här: https://www.halls-cycles.com/Catalog/Default.aspx

Om du går in på husqvarna så är det bara ladda ner reservdelsböckerna, och sedan knappar du in reservdelsnummret uppe till höger. Då kommer priserna fram oxå.
Och om du köper en topp från en 06 eller nyare så får du ju dom större ventilerna oxå, men den nya toppen så fick man en 4-5hk mer i 450:in.

Det stoppar ju inte vid toppen. Ny kolv, cylinder, vevparti, lager, packingar osv. Jag skulle definitivt titta efter en beggad motor!

jag har ringt runt till mc skrotar men dom har ingen motor satt ut annons med men inget napp än så länge

Det stoppar ju inte vid toppen. Ny kolv, cylinder, vevparti, lager, packingar osv. Jag skulle definitivt titta efter en beggad motor!

Bara å lappa ihop med kemisk metall! Det gör jag alltid på min hoj när den spricker så där!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back