De finns en hel del information att hitta om Husqvarna TE 610 och den allmänna åsikten verkar vara att de är en bra motorcykel med en pålitlig motor.
Men jag hittar ingen specifik information om hur Husqvarna TE 410 är... Är de samma positiva ord som 610 modellen?
Andra grejer som kan vara bra att veta vid köp? 610 motorn fick tydligen dubbla oljepumpar runt år 1999-2000. Jag är nyfiken på sådana uppgraderingar och förbättringar som eventuellt har gjorts på 410 motorn
Jag har tittat lite på en TE 410 från 1997 eller 1998 (minnet är bra men kort) Den verkar i de skick man kan förvänta sig att en 10 år gammal enduro.
Jag frågade snubben som säljer den om de finns någon dokumenterad motorrenovering på den. Han svarade att den hade gåt så lite så de hade inte behövt någon renovering.
Och på frågan om den går bra för tillfället och om man kan provköra den så svarade han att för tillfällt bluddrade den på mellanregistret och han skulle byta till en annan förgasare för den del´orto som satt på inte var vidare bra. Jag har hittat en tråd på soe som behandlar en sliten 410 förgasare så är de ett vanligt fel eller har hojen gåt längre än vad säljaren påstår?
Men jag hittar ingen specifik information om hur Husqvarna TE 410 är... Är de samma positiva ord som 610 modellen?
Andra grejer som kan vara bra att veta vid köp? 610 motorn fick tydligen dubbla oljepumpar runt år 1999-2000. Jag är nyfiken på sådana uppgraderingar och förbättringar som eventuellt har gjorts på 410 motorn
Jag har tittat lite på en TE 410 från 1997 eller 1998 (minnet är bra men kort) Den verkar i de skick man kan förvänta sig att en 10 år gammal enduro.
Jag frågade snubben som säljer den om de finns någon dokumenterad motorrenovering på den. Han svarade att den hade gåt så lite så de hade inte behövt någon renovering.
Och på frågan om den går bra för tillfället och om man kan provköra den så svarade han att för tillfällt bluddrade den på mellanregistret och han skulle byta till en annan förgasare för den del´orto som satt på inte var vidare bra. Jag har hittat en tråd på soe som behandlar en sliten 410 förgasare så är de ett vanligt fel eller har hojen gåt längre än vad säljaren påstår?