Husqvarna 410 TE info?

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
De finns en hel del information att hitta om Husqvarna TE 610 och den allmänna åsikten verkar vara att de är en bra motorcykel med en pålitlig motor.

Men jag hittar ingen specifik information om hur Husqvarna TE 410 är... Är de samma positiva ord som 610 modellen?
Andra grejer som kan vara bra att veta vid köp? 610 motorn fick tydligen dubbla oljepumpar runt år 1999-2000. Jag är nyfiken på sådana uppgraderingar och förbättringar som eventuellt har gjorts på 410 motorn

Jag har tittat lite på en TE 410 från 1997 eller 1998 (minnet är bra men kort) Den verkar i de skick man kan förvänta sig att en 10 år gammal enduro.

Jag frågade snubben som säljer den om de finns någon dokumenterad motorrenovering på den. Han svarade att den hade gåt så lite så de hade inte behövt någon renovering.

Och på frågan om den går bra för tillfället och om man kan provköra den så svarade han att för tillfällt bluddrade den på mellanregistret och han skulle byta till en annan förgasare för den del´orto som satt på inte var vidare bra. Jag har hittat en tråd på soe som behandlar en sliten 410 förgasare så är de ett vanligt fel eller har hojen gåt längre än vad säljaren påstår?

Bra hoj dock ganska rejält slö och halvtung jämfört med nyare hojar.
Dellorto är de enda förgasare jag vart med om som faktiskt slits märkbart så det är möjligt att den kan bluddra pga av det. Nål och nålmunstycke fick jag byta på min gamla 610 minns jag.

Bra hoj dock ganska rejält slö och halvtung jämfört med nyare hojar.
Dellorto är de enda förgasare jag vart med om som faktiskt slits märkbart så det är möjligt att den kan bluddra pga av det. Nål och nålmunstycke fick jag byta på min gamla 610 minns jag.

Om din förgasare blev sliten efter ett tag så är de den tredje som verkar ha drabbats av det. De verkar vara ett ganska vanligt fel. Ungefär hur mycket hade motorcykeln gått då förgasaren var utsliten?

Svar på: "tung å slö" De gamla ordspråket "man får de man betalar för" stämmer ofta :rolleyes:

Vet inte hur mkt den hade gått, hojen var 2år gammal när jag köpte den.
Var ju som sagt inget större fel på min förgasare och inga kostnader att tala om heller.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti