Husqarna 125 SM trimning.

Kolmodin.C

Husky driiiver
Gick med
22 Apr 2008
Ort
Veinge(mitt i City)
Hoj
Kawa ZX-9r
Tjena, Har sökt här på SH och hittar inte någonting som bekräftar vad jag vill veta så nu frågar jag.

Jag har en Husky 125cc SM, Ska trimma den med Huskys egna racing trimrör.
Ringde till Nilssons motor och dem ville att jag skulle byta alla munstycken i förgasaren för att kunna köra med effekt rör om den inte skulle skära.
Tycker det låter väldigt otroligt men någon som har erfarenhet av Husqvarnas motor?
Detta om bestycknings kitt skulle kosta runt 1500 spänn, bara för munstyckena+nål.

Som jag hört av förra ägaren till hojen hade han bara blandat olja i tanken, vilket jag självklart också hade tänkt göra. Men behöver jag byta alla munstycken?

Visst skulle jag kunna testa mig fram men vill inte att den ska skära om man kör en runda.

Den som vet ett vettigt svar, snälla svara.:confused:

/kolmodin
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
klart du måste bestycka om den.

men det kostar absolut inte 1500. förmodligen har han erbjudit dig att bänka hojen för att göra en optimal bestyckning. men så noga är det inte på tvåtaktare...
 

Kolmodin.C

Husky driiiver
Gick med
22 Apr 2008
Ort
Veinge(mitt i City)
Hoj
Kawa ZX-9r
klart du måste bestycka om den.

men det kostar absolut inte 1500. förmodligen har han erbjudit dig att bänka hojen för att göra en optimal bestyckning. men så noga är det inte på tvåtaktare...



Tack för ditt svar, Men faktum är den att jag inte behöver bestycka om den.
Jag ringde till förra ägaren som också hade hade röret på ett tag. Han hade kollat upp det lite med en Husky försäljare och då hade det suttit "DE STORA" munstyckena i redan när han fick den.
Jag har kört lite och den går bra, Drog ur den och sen kollade jag stiftet, va gyllen brunt/ oboy brun så den får ju rätt blanding.:D

/kolmodin

klart du måste bestycka om den.

men det kostar absolut inte 1500. förmodligen har han erbjudit dig att bänka hojen för att göra en optimal bestyckning. men så noga är det inte på tvåtaktare...

btw, varför det skulle kosta 1500 kr va för att i priset, Som va ett "racing" kit, Ingick det nål, munstycken och trottle med annan skärning. Så jag antar att trotteln höjde priset.:tuttar
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top