Husmors-/kärringtips! (Tvättbestyr)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har klantat mig grande...

Råkade slänga ner en gammal handduk med en måttlig mängd absorberad lampolja i tvättkorgen för ett tag sedan... Givetvis tänkte jag inte mer på det och skiten hade legat där ett tag fram tills det skulle tvättas idag.

Kontentan av det hela var/blev/är att typ hälften av de nytvättade y-frontsjalingarna och spetströserna luktar (stinker) lampolja, vilket inte riktigt faller i god jord.

Finns det något herrjösseskärringknep hur man får väck lukten? Har kört grejerna två gånger i 60grader med både sköljmedel och tvättmedel. Kanske ska ge mig på att dränka allt i Vänisch och tvätta hårt igen? Dränka i potatismjöl och julmust?

HILFE!

(Och inget jävla borra. Det är nog slut med det nu. :gnissla)

Ättika ska vara jäkligt bra för att driva ut lukt. Vet inte om du ska hälla det på dem, ställa de i nått skåp med en skål ättika bredvid. Kanske ta på dig jarlingarna, dricka ättikan själv och slå av en aftonrökare.

Har bara ett bra husmorstips.
Anlita en husmor.Finns säkert på gula sidorna

Ättika ska vara jäkligt bra för att driva ut lukt. Vet inte om du ska hälla det på dem, ställa de i nått skåp med en skål ättika bredvid. Kanske ta på dig jarlingarna, dricka ättikan själv och slå av en aftonrökare.

Har du inte sketet hål i fillingarna så fräter ättikan garanterat hål.
Ättika som smellwellkiller är outstanding.
Puckot som hade lastbilen innan mig både rökade o bytade blöjor på sin lillknodd i den:huvet
Ett dygn med ättika så var skitorökstank puts väck.:tummenupp

Last edited:
Ättika ska väl mest funka när det luktar död eller cigarettrök. Men visst, jag ska testa. Får schåår.

Har bara ett bra husmorstips.
Anlita en husmor.Finns säkert på gula sidorna
Last resortvarianten. Änna.

Kemtvätt? Eller alltså, inte kemisk tvätt nödvändigtvis men tvätteri.
Kan vara nåt. Frågan är vilken sinnesdiagnos man får av tvättjommen när man kommer med en blå IKEAkasse full med underkläder (och några skjortor, förvisso)?

Får bli hemmakem i första försöket. Seriös googling visar på att Vänish, det sjukt störande rosatyska tvättkemmedlet, ska fungera rätt bra.

Last edited:
Kan vara nåt. Frågan är vilken sinnesdiagnos man får av tvättjommen när man kommer med en blå IKEAkasse full med underkläder (och några skjortor, förvisso)?

Får bli hemmakem i första försöket. Seriös googling visar på att Vänish, det sjukt störande rosatyska tvättkemmedlet, ska fungera rätt bra.

De flesta, eller alla, kemtvätter erbjuder ju hushållstvätt per kg. Jag har kemtvätt som kommer och hämtar på jobbet och de tar kanske 50kr/kg.
Tror de sett betydligt värre grejer än kallingar med olja på. :gnissla

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...