Husky te 570 strypt eller?

dodger

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2004
Hoj
yamaha xt600e
Hallo,
köpte mig en te 570 idag. trevlig hoj men saknar pulver tycker jag. Förra ägaren har haft den sedan den var ny och verkar inte gjort nåt med den. Är dem strypta eller? Och iså fall hur av stryper jag den. Den ska väl ha över 50 hästar har jag läst!

mvh
olof

Strypt

dodger skrev:
Hallo,
köpte mig en te 570 idag. trevlig hoj men saknar pulver tycker jag. Förra ägaren har haft den sedan den var ny och verkar inte gjort nåt med den. Är dem strypta eller? Och iså fall hur av stryper jag den. Den ska väl ha över 50 hästar har jag läst!

mvh
olof

Tror att den ska vara strypt :confused: :va

Läs i manualen http://www.grusbus.nu/manualer.html

Vet inte om eller var eventuella styrpningar kan tänkas sitta. Men ring & tjata med Halvards motor 016-35 10 46. Det inte han vet om den motorn är knappt värt att veta. Super bra handlare att ha att göra med!

F.ö. så är ju inte TE modellen ngt krutpaket direkt som standard. Men otroligt snäll karaktär, vilket jag antar man anser som ett + på en enduro. Skulle tippa på att den ligger någonstans mellan 45-50 orginal. Ett annat avgassytem & man är över 50 strecket dock.

Båda mina TE 570 har varit strypta när dom kom. Har jag bara haft Dellorto förgasare och i den har man satt i ett metallrör ovanför trotteln, på så sätt kunde man inte gasa fullt.

Barrett skrev:
Nja, det är väl bättre att börja med att öppna upp andningsvägarna.

Jo men det gör väl alla redan direkt när man får dom :D Det är ju så självklart att man knappt ska behöva nämna det.

Allvarligt, hur många här på forumet kör verkligen med orginal luftburk/bestyckning samt orginaldämpare eller omoddad orginaldämpare?

Jämför tillex antalet hästar man får med att byta till en TC kam kontra ett acropovic helsystem. Sen kollar du kostnaden på båda moddarna, vilket gav mest hk per krona?.. :)

Kurben skrev:
Jämför tillex antalet hästar man får med att byta till en TC kam kontra ett acropovic helsystem. Sen kollar du kostnaden på båda moddarna, vilket gav mest hk per krona?.. :)

Sant, men å andra sidan är det fullkomligt meningslöst att byta till TC kam innan man gjort något åt avgassystemet. :tungan

dodger skrev:
Hallo,

mvh
olof

En endurohoj ska inte ha mycket effekt.
Rensa ur orginalröret så känner du skillnad direkt. Det brukar räcka.
Släpp nitarna på bägge gavlarna.

Barrett skrev:
Sant, men å andra sidan är det fullkomligt meningslöst att byta till TC kam innan man gjort något åt avgassystemet. :tungan

Helt sant... Men vem faan öppnar inte avgassystemet och borrar upp luftburks locket på en Husqvarna :tummenupp Dom åtgärderna brukar fixas innan inkörningen...

Back