Husky sm610 hjul på en Husaberg 00?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Ställer frågan, hur pass fälgar från en Husky sm610 skulle passa på min Husaberg 00. Och om inte, vad kan jag fixa för att få dem att passa?

Vore bra om någon visste på rak arm bredden på originalnaven samt axeldiametern bak och fram på husaberg 00-02. På så vis kan jag kanske klura ut någon lösning på hur man kan modifiera det så att det passar.
Tror ni att det skulle vara några problem?
1b_1_b.JPG

Last edited:
Så länge alla mått ligger på minussidan så är det lungt, dvs att man måste göra distanser för att tex bakdrevet ska spåra i förhållande till framdrevet, blir värre om man måste fräsa i hjulen. Gå in på www.palles.se och kolla, han säljer huskvarnahjul men med olika distanser för att dom ska passa olika hojar. Orkar du inte göra själv så kanske du kan köpa ett distans-kitt av honom som passar direkt till dina hjul och din hoj.

supermoppe skrev:
Så länge alla mått ligger på minussidan så är det lungt, dvs att man måste göra distanser för att tex bakdrevet ska spåra i förhållande till framdrevet, blir värre om man måste fräsa i hjulen. Gå in på www.palles.se och kolla, han säljer huskvarnahjul men med olika distanser för att dom ska passa olika hojar. Orkar du inte göra själv så kanske du kan köpa ett distans-kitt av honom som passar direkt till dina hjul ich din hoj.
Tack så hemskt mycket. :Bugar Skickar iväg ett mail till palles för att se om det finns möjlighet att få dem att passa. Antar att axeldiametern inte spelar någon betydelse vad gäller vad som går att anpassa? Borde gå att fixa distanser åt båda hållen där så att säga.

Är hjulen lika som till Husqvarna 570 är det lite mindre avstånd mellan skiva och drev på Husqvarna.157mm på Husaberg och 20mm axel både fram och bak.Men varför skaffar du inte Husaberg/KTM hjul direkt? Finns ju massor ute till försäljning.

Busaberg skrev:
Är hjulen lika som till Husqvarna 570 är det lite mindre avstånd mellan skiva och drev på Husqvarna.157mm på Husaberg och 20mm axel både fram och bak.Men varför skaffar du inte Husaberg/KTM hjul direkt? Finns ju massor ute till försäljning.
Om priset skiljer väldigt mycket, är det inte värt att kolla upp möjligheterna då? Om avståndet är mindre på husqvarnan så är det ju bara till å lägga distanser antar jag? Sen kanske det är annorlunda sidoförsjutning? Eller man kanske alltid monterar navet centrerat? Isf måste jag ta reda på axeldiameter och sen när jag löst det så är det då antagligen bara till att lägga dit rätt distanser till skiva och drev för att få det att passa?

tror ni föresten att det kan vara samma fästen till skiva och broms som på husaberg/ktm fälgarna på dessa husqvarna fälgar? :confused: Det kanske finns en standard?

Jag är jekligt sugen på att köpa dom annars.... :P
har spånat på en husky 610 eller en 510 men dom saknar sm fälgar som jag vill ha... så min fråga är vilka hjul skulle kunna passa???

Back