Husky SM510R VS Ktm 660 VS ktm 625

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Jag är i valet och kvalet att köpa en av dessa skall provköra på lördag men jag undrar om era åsikter
Jag har inte hittat så mycket om Husky SM510R så om någon har erfarenheter av denna så kan ni väl skriva vad det gällre de 2 andra så finns det ju massor att läsa.

Hur är serviceintervallerna på SM510R och hur är kvaliten gentemot KTM?
 
Jag har för mig att service intervallerna på huskyn är ganska låånga! och att det är jävligt bra pulver i den cyklen måste också tilläggas! KTM:n kräver ju lite mer service(enligt mig), men det blir man belönad för i slutänden:tummenupp
Vet dock inte vem som är dyrast med reservdelar o.s.v.:va
Där fick du lite info iaf...


Mvh!
 
Jag har för mig att service intervallerna på huskyn är ganska låånga! och att det är jävligt bra pulver i den cyklen måste också tilläggas! KTM:n kräver ju lite mer service(enligt mig), men det blir man belönad för i slutänden:tummenupp
Vet dock inte vem som är dyrast med reservdelar o.s.v.:va
Där fick du lite info iaf...


Mvh!

Tack för svaret.
Vad jag förstår så är det inte lika omständigt att göraoljebyten på Huskyn som på KT. Jag hadde en KTM 640 Adventure och den vat lite omständig attbyta på samt bökigt att ställa ventilerna.
Är detta lättare på Huskyn eller?
 
Jag har för mig att service intervallerna på huskyn är ganska låånga! och att det är jävligt bra pulver i den cyklen måste också tilläggas! KTM:n kräver ju lite mer service(enligt mig), men det blir man belönad för i slutänden:tummenupp
Vet dock inte vem som är dyrast med reservdelar o.s.v.:va
Där fick du lite info iaf...


Mvh!

Nä du har ju helt fel. Det är ju KTM som har längre serviceintervaller än Husqvarnan som är en ren racehoj.


Nedan finns en länk där dom testar några av hojarna du kollar på
http://www.expressen.se/1.199035
 
Precis, huskyn är en racehoj och bör mer jämföras ktm 525/530 istället och behöver därmed mer service än både 625 & 660. De två sistnämnda har 250 mils serviceintervall t.o.m års -04 och från -05 o framåt är det 500 mils intervaller. På huskyn bör man med all säkerthet byta olja mellan 5-10 tim körning beroende på hur man kör med så klart.
 
Själv har man en Husqvarna 610 -97.. vet inte riktigt vad det är för serviceintervaller egentligen.. alla säger olika tycker jag. :S
 
Enligt manualen så är det oljebyte på 510 vid varje 5000km vid gatkörning och i strypt läge. Medans om du kör full effekt och på bana ska oljan bytas var 5:e timme.
Så det är lite luddigt. Jag skulle gissa att kör du fulleffekt och på gatan, så klarar du dig med oljebyte var 10-15 timme.

Sen angående 610:an så finns det 2 olika motorer. en med el-start och en utan.
Är det el-start så har den motsvarande service intervall som ktm:s 625-660, dvs det är en gatmotard som är tung och tråkig.

Men är det bara kick så är det samma service intervall som dom nya race hojarna (450&510)

För mig är valet enkelt, jag byter hellre oljan lite oftare. Än att åka runt på en trött och tung (gatmotard)
 
Det är en härlig manlig Kick på den, hehe.
men 10-15 timmar med oljan iaf då?
Kör ju inte direkt som man gör på bana, när man kör på väg :P
 
Det är en härlig manlig Kick på den, hehe.
men 10-15 timmar med oljan iaf då?
Kör ju inte direkt som man gör på bana, när man kör på väg :P

Jag har en 610 -00.
Det är 10-15 timmar för oljan och 50 timmar för ventilerna.
Jag kör 15 timmar på min olja Shell helix delsyntet. Den ser fortfarande fin ut när man tappar ur.
 
vad finns det att säga om en husky sm450r då?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top