Husky 570

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
Husaberg 390
Oj oj oj vad det börjar bli rörigt. Sök sök sök info info info.

Börjar även fatta tycke för en husky 570 supermotard men modellerna te,smr,nox,rr finns det fler?
Vad är det för skillnad på dem?
Är det husa service intervaller på dem?
Tycker den är så brutalt snygg att habegäret är på max, men det skall ju
passa mig också. Byta olja och enklare reparationer fixar jag men när det
kommer till ventil justeringar så går jag bet. Är det täta intervaller på dem?
Kommer till 99% använda den som busmaskin och inte bana.

Snälla lite matnyttiga spec hade suttit fint.

Är det som jag hoppas på åker börsen fram....
 
homerone skrev:
Oj oj oj vad det börjar bli rörigt. Sök sök sök info info info.

Börjar även fatta tycke för en husky 570 supermotard men modellerna te,smr,nox,rr finns det fler?
Vad är det för skillnad på dem?
Är det husa service intervaller på dem?

Te = Enduromodell. 6-växlad. Mjukare fjädring. Ingen motard utan ombyggnad.
SMR= Motardmodell 6-växlad. Större bromsar. Hårdare fjädring.

RR och NOXen är likadana fast med kolfiber på Noxen. Fabrikskittade, fjädring, bromsar, motor, titanrör. 6-växlad. Fåtal gjorda och är luriga att få tag på. Tillverkas ej längre.
Service beroende på körstil. TEn och SMR skottsäkra medans NOX och RRn
lite mer krävande modeller, dock ej lika mycket som husaberg.
 
SM 570 RR skrev:
blablabla...Service beroende på körstil. TEn och SMR skottsäkra medans NOX och RRn lite mer krävande modeller, dock ej lika mycket som husaberg.
Jo. såklart är det så :huvet
 
homerone skrev:
Oj oj oj vad det börjar bli rörigt. Sök sök sök info info info.

Börjar även fatta tycke för en husky 570 supermotard men modellerna te,smr,nox,rr finns det fler?
Vad är det för skillnad på dem?
Är det husa service intervaller på dem?
Tycker den är så brutalt snygg att habegäret är på max, men det skall ju
passa mig också. Byta olja och enklare reparationer fixar jag men när det
kommer till ventil justeringar så går jag bet. Är det täta intervaller på dem?
Kommer till 99% använda den som busmaskin och inte bana.

Snälla lite matnyttiga spec hade suttit fint.

Är det som jag hoppas på åker börsen fram....

TE=enduro
SMR=supermotard (gatreggad)
NOX=en exlusiv sak i lyxförpackning gjord i begränsat antal. mycket kolfibwer o dyl... dyr som fan.
RR= ung. samma som nox men inte med kolfiberkåpor o säkert annat åxå.

men man kan kort avrunda med att säga att RR o NOX är rena racers medan SMR.en är som typ Husa.. ung. samma servicegrad som husa men det beror på vem men frågar o lite sunt förnuft.

Lycka till..

//köp min... :tummenupp
 
Tamtech skrev:
TE=enduro
SMR=supermotard (gatreggad)
NOX=en exlusiv sak i lyxförpackning gjord i begränsat antal. mycket kolfibwer o dyl... dyr som fan.
RR= ung. samma som nox men inte med kolfiberkåpor o säkert annat åxå.

men man kan kort avrunda med att säga att RR o NOX är rena racers medan SMR.en är som typ Husa.. ung. samma servicegrad som husa men det beror på vem men frågar o lite sunt förnuft.

Lycka till..

//köp min... :tummenupp

här var man inte snabb nog med tangenterna...
 
Tack för svaren.

Men krasst så skiljer sig det inte så mycket från smr:en och en husa serviceintervallmässigt ??
 
Tamtech skrev:
TE=enduro
SMR=supermotard (gatreggad)
NOX=en exlusiv sak i lyxförpackning gjord i begränsat antal. mycket kolfibwer o dyl... dyr som fan.
RR= ung. samma som nox men inte med kolfiberkåpor o säkert annat åxå.

men man kan kort avrunda med att säga att RR o NOX är rena racers medan SMR.en är som typ Husa.. ung. samma servicegrad som husa men det beror på vem men frågar o lite sunt förnuft.

Lycka till..

//köp min... :tummenupp


Tycker inte det är något överflöd av smr:en på marknaden heller. tyvärr
Har 60 mil enkel ca till stockholm så det blir lite i mastigaste laget.
 
homerone skrev:
Tack för svaren.

Men krasst så skiljer sig det inte så mycket från smr:en och en husa serviceintervallmässigt ??

Ja, men hur jobbigt är det? Byta olja gör man ju på några minuter. Justera ventilerna kan vara lite joxigt första gången kanske. Men låt ngt visa hur det går till första gången sen gör man det i ett naffs i fortsättningen.
 
Chris Husky skrev:
Ja, men hur jobbigt är det? Byta olja gör man ju på några minuter. Justera ventilerna kan vara lite joxigt första gången kanske. Men låt ngt visa hur det går till första gången sen gör man det i ett naffs i fortsättningen.


Sant men hur länge orkar man vänta innan det kommer ut någon till salu
inom rimlig köpsträcka.
 
Ska man gå enligt boka, så är det väl kontroll av ventilspel var 30'e
körtimme på TE och SMR, oljebyte var 10'e körtimme.
Sen hör det sunt förnuft till det..
Har man kört stenhårt hela dagen på banan lär man vilja byta oljan
fast det inte kommit till 10h tex..
Jag är supernöjd med min TE570 :)
Excel 17" fälgar på ingående från tysken också..
www.zupin.de så kan du dreggla på tillbehör..
 
homerone skrev:
Sant men hur länge orkar man vänta innan det kommer ut någon till salu
inom rimlig köpsträcka.
Vad är rimlig körsträcka? Köper man en båge för x antal tusen så kan man väl lägga ner en helg på att åka och hämta en fall den e långt bort? Bättre att åka en bit och få det man vill ha än att köpa en runt hörnet som bara känns "sådär".. eller?
 
mr_rockster skrev:
Vad är rimlig körsträcka? Köper man en båge för x antal tusen så kan man väl lägga ner en helg på att åka och hämta en fall den e långt bort? Bättre att åka en bit och få det man vill ha än att köpa en runt hörnet som bara känns "sådär".. eller?


jo det är också sant men samtidigt vill iallafall inte jag åka 150 mil och så visar det sig att det är rena vraket som står där.
Har varit med om det ett antal ggr när jag skulle ha tittat på en bil. Man frågar ägaren på telefon är det några fel? Är allt i bra skick? inget oljeläckage?
mm mm. Nää då den är sååååå fin och välskött.
Man transporterar sig en sträcka för att man är intresserad av fordonet.
När man väl vart på plats...... Den dryper av olja,fullständigt kass skick mot man förväntat sig. Ok jag kanske hade för höga förväntningar men det är fan bättre att vara ärlig än att blåljuga via telefonen för att hoppas att den eventuelle köparen gör slag i saken bara för att han har kört så långt och inte vill åka hem utan någon bil/mc.
Därför är jag skeptisk mot långresor för att titta på en hoj eller bil.
Har även gjort lyckade sådana afärer men då har kontakten kännts bra
man har fått ett öppet motagande med ärliga svar. Ja allting kännts ok.
 
homerone skrev:
jo det är också sant men samtidigt vill iallafall inte jag åka 150 mil och så visar det sig att det är rena vraket som står där.
Har varit med om det ett antal ggr när jag skulle ha tittat på en bil. Man frågar ägaren på telefon är det några fel? Är allt i bra skick? inget oljeläckage?
mm mm. Nää då den är sååååå fin och välskött.
Man transporterar sig en sträcka för att man är intresserad av fordonet.
När man väl vart på plats...... Den dryper av olja,fullständigt kass skick mot man förväntat sig. Ok jag kanske hade för höga förväntningar men det är fan bättre att vara ärlig än att blåljuga via telefonen för att hoppas att den eventuelle köparen gör slag i saken bara för att han har kört så långt och inte vill åka hem utan någon bil/mc.
Därför är jag skeptisk mot långresor för att titta på en hoj eller bil.
Har även gjort lyckade sådana afärer men då har kontakten kännts bra
man har fått ett öppet motagande med ärliga svar. Ja allting kännts ok.
Om man gör upp affären innan och allt sådant och kommer överrens om att det blir affär om allt är som säljaren säger så kanske han är villig att åka en bit (kanske halva vägen eller något)... Säljaren e ju ofta mer angelägen om att sälja just sitt objekt än köparen att köpa just av honom om du förstår hur jag tänker....
 
mr_rockster skrev:
Om man gör upp affären innan och allt sådant och kommer överrens om att det blir affär om allt är som säljaren säger så kanske han är villig att åka en bit (kanske halva vägen eller något)... Säljaren e ju ofta mer angelägen om att sälja just sitt objekt än köparen att köpa just av honom om du förstår hur jag tänker....

precis en sådan affär jag vart nöjd med jag från ängelholm han från umeå
vi möttes i västerås. Allt var kalas och gick smärtfritt.
 
homerone skrev:
precis en sådan affär jag vart nöjd med jag från ängelholm han från umeå
vi möttes i västerås. Allt var kalas och gick smärtfritt.
;) Toppen! Alla säljare borde vara så angelägena om att sälja så de kan tänka sig att åka en bit....

- Johan
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top