Huskyägare. Hur ofta servar ni?..

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
.. era 570:s? Ställer ventiler? Byter grejjer etc? Olja byter jag flitigt nog iaf och halvard sade något om att ställa ventiler när han blir svårstartad (min startar alltid på första kicken...)..
 
mr_rockster skrev:
.. era 570:s? Ställer ventiler? Byter grejjer etc? Olja byter jag flitigt nog iaf och halvard sade något om att ställa ventiler när han blir svårstartad (min startar alltid på första kicken...)..

Olja 5-8h. Ställer ventiler vid kanske med 20-30h intervall eller när det är svårstartat. Luftfilter lite på känn, oftare framöver då jag precis köpt 2 filter till.
Har för mig att Halvards sa att vid 700mil så börjar det bli dags för att byta kolvringar, för min del blir det nog lagom till nästa höst/vinter.
 
Evil M skrev:
VA!! Följde det inte med en serice bok med hojen? Konstigt det följer ju med en massa saker när man köper en 570 har jag läst någonstans :rolleyes: :tungan
Det är möjligt att det gjorde. Men vem orkar leta igenom alla dessa lådor med prylar för att hitta den? Då e det enklare att fråga här ;)
 
En 570 körd hyfsat normalt klarar sig ca 150 mil mellan oljebyten.
Trimmad så kör inte över 20 timmar, bana 5-10 timmar.

Ventiler otrimmad, kolla vid oljebyten, Trimmad/bana 20-30 timmar klarar det sig i regel...
Luftfilter samma sak om ni inte åker bana med grusparti. Då tvättas det efter varje körtimme...

Daniel
www.supermotard-racing.com
 
Ska man gå enligt boka så är det oljebyte var 10'e Körtimme
och kontroll av ventilspel var 30'e körtimme.

Frågade halvards angående kamkedjan.
Helt beroende på körsätt, men runt 150h,
å man kunde passa på att byta kolvring i samma veva..
Dock helt beroende på körsätt, dett var väl vid ganska hård körning.
 
Ställer ventiler när dom tickar för högt. Byter olja när den börjar bli skitig.
Fö. är det som ovan, kolvringsbyte vid 150-200 timmar vid hård körning.
Gasvajer efter ca 10 tim :tuttar
 
mr_rockster skrev:
Det är möjligt att det gjorde. Men vem orkar leta igenom alla dessa lådor med prylar för att hitta den? Då e det enklare att fråga här ;)

Visst fan är det jobbigt med alla fulla kartonger med tillbehör som ligger ivägen jämt :hihi :fyllisar
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top