Huskvarna motard

Dennis

~336647~ Nr: 82 på Sporthoj.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen nu längre (Hade en Mille R-02)
Hur är dom i kvalitet och service intervaller? Är dom jämförbara med husabergare? Är en KTM "lättare" att äga om man inte har direkt tillgång till garage/serviceplats?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Beror ju givetvis på vilken modell du tänker på. Men generellt sätt är motorerna skottsäkra.

Att ha hojen utomhus är som att be om att få den stulen
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Dennis skrev:
Hur är dom i kvalitet och service intervaller? Är dom jämförbara med husabergare? Är en KTM "lättare" att äga om man inte har direkt tillgång till garage/serviceplats?

Vissa Kåtm o husaberg har ju sina fortfarande barnsjukdomar. :sjuk
Ingen hoj är lätt att äga utan tillgång till garage tyvärr :(
Sök igenom forumet så hittar du info.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Passar på att stjäla lite plats i den här tråden..... men Husky börjar tilltala mig mer och mer så.....

Om man får tag i en TE 570 med motardkit, vad skiljer då den från en SM 570R ? Är det typ som till en KTM 525 EXC att man får SM fälgar, broms och så men fortfarande måste göra nåt åt fjädringen ?

Det enda som skiljer då man läser specarna på deras hemsida, förutom det uppenbara som hjul och broms, är det att fjädringsvägen är något längre på TE'n. I övrigt så verkar allt vara lika. Stämmer det eller....? Funkar TE'ns fjädring för motardåka utan några stora ingrepp ?

Sen.... är det några speciella årsmodeller man skall se upp med ? Alla tillverkare har ju bra och dåliga årgångar.... typ Husa med sitt ventilpaket som fixades till -03.

Till sist, finns det någon *bra* återförsäljare/mek i Stockholmsområdet (alltså en ring Uppsala/Enköping/Södertälje) ? Nån som vet vad den håller på med, kan Huskys och har reservdelar.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Spider skrev:
Till sist, finns det någon *bra* återförsäljare/mek i Stockholmsområdet (alltså en ring Uppsala/Enköping/Södertälje) ? Nån som vet vad den håller på med, kan Huskys och har reservdelar.

Vet för lite om TE för att kunna ge ett bra svar, så jag låter bli.

Halvardssons motor i Eskilstuna är bra att ha att göra med & dom är duktiga.
 
Last edited:

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Köper alla hojar genom Halvards. En gammal räv som kan husqvarna utan o innan. Ring honom o fråga om Ktm/husaberg så får du se vad han tycker. (han säljer dom alla 3) :hihi
Skickar grejer på posten. Du får det dagen efter.
Om man nu inte bor granne :hihi :tungan

TE är för mjuk i fjädringen då det är en enduro. Den trycker ihop sig för mycket i böjarna om du ska köra asfalt. Men tippa i annan olja o gaffeln o byt fjäder bak så blir det bra.
SMR är raceklar med Lv-kit(separat) så det är bara ut o åka bana eller på stan.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Tack för svaren boyz :tummenupp


Chris Husky skrev:
Halvardssons motor i Eskilstuna är bra att ha att göra med & dom är duktiga.

SM 570 RR skrev:
Köper alla hojar genom Halvards....

Halvard låter det som alltså....


SM 570 RR skrev:
TE är för mjuk i fjädringen då det är en enduro......


Om vi då vänder på det. Går det att få en SMR mjuk nog för lite is och skog/grus ?

Jag är på jakt efter en hoj som mestadels kommer att gå på asfalt, gata för lite bus (hoppas ha råd att behålla Duken för daglig transport) och bana för mycket bus. Men jag vill att den samtidigt utan alltför mycket skruvande skall funka på isen eller i skogen. Eftersom jag är tokrockie :3freak (man måste väl börja nån gång :) ) på is och i skogen så är alla goda råd av värde.
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top