Huskursfråga

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Har en fråga till den allvetande husmorsläkarkåren här på SH. Det är så att precis nedanför kindbenens böjning, bak vid örona, har jag förbannat ont. Det känns som det är kramp i en muskel som sitter där och i vissa perioder vill man bara skära av skiten. Det är lite svullet ovh om man känner på stället så känner man en liten förhårdnad, ungefär som en spänd muskel.

Någon som vet vad det kan vara för fel? Har haft det i ca 3 dagar och idag blev det mycket värre.

Tack på förhand.

Det första jag tänker på är om du pressat ihop gaddarna? Jag har nämligen en tendens till att göra det (omedvetet och ofta på natten) när jag är stressad. Är det kanske det du gör?
Jag får ont på samma ställe som du beskriver.

~Settan~ skrev:
2122117 Det första jag tänker på är om du pressat ihop gaddarna? Jag har nämligen en tendens till att göra det (omedvetet och ofta på natten) när jag är stressad. Är det kanske det du gör?
Jag får ont på samma ställe som du beskriver.

Nej, det tror jag inte iallafall. Detta är första gången jag har mitt syndrom.

Nursey skrev:
2122471 Ahahahahaaa...det hjälper ju inte att du har vaselin på din avatar hahahaha

:tungan

General E skrev:
2122490 :rofl

Jag slänger in en gissning på tandvärk

Det tror jag inte, känns mer som kramp i en muskel.

Rasorblade skrev:
2122890 Inflammation av ngt slag :va

Mor min trodde det var körtelfeber eller något liknande. Någon som har erfarenhet av det och kan säga hur det känns?

En tjej i fotbollslaget jag tränar fick en tumör just på det stället du beskriver. Opererade bort den i veckan och inga problem... Bara påtalar vad det kan vara... :tomten

imaster skrev:
2124752 En tjej i fotbollslaget jag tränar fick en tumör just på det stället du beskriver. Opererade bort den i veckan och inga problem... Bara påtalar vad det kan vara... :tomten

Ajfan, men så illa är det nog inte. Jag äter bara bär från mellansverige och badar i kylvattnet från kärnkraftsverken.

Bärgren skrev:
Mor min trodde det var körtelfeber eller något liknande. Någon som har erfarenhet av det och kan säga hur det känns?

Har du feber då? Det skrev du inte isf.
Feber, ont i halsen, trötthet, förstorade halsmandlar och dålig andedräkt är symptom på körtelfeber.

General E skrev:
2124832 Har du feber då? Det skrev du inte isf.
Feber, ont i halsen, trötthet, förstorade halsmandlar och dålig andedräkt är symptom på körtelfeber.

Nej, det tror jag inte. Ska kolla för säkerhets skull.

Edit: Nej, jag har inte feber.

Last edited:
Långa farbron skrev:
2124940 Har du mycket att tänka på så är det lätt att man gnisslar tänder på nätterna utan att man vet om det.

Tänka och tänka :gnissla

Ne, mitt liv är väll som vanligt och det är inget jag grubblar över. Ska nog ta det lugnt och sedan gå till skolsyster på tisdag så hon får se på det.

Tandvärk
Inklämd nerv
överbelastad muskel
Käkfraktur
Big C

Vänta en vecka om förbättring ej skett, gå till doktor.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg