Hej!
Jag kan egentligen ingenting om lån och skulle helst vara utan dem. Men för att förverkliga drömmar måste man ju krypa till korset.
Jag och min sambo har nu hittat ett hus vi vill köpa.
Huset kostar ca 1.1 Mkr.
Hur funkar det egentilgen med topplån, bottenlån?
Topplån och bottenlån vad är skillnaden?
Vad är normala avbetalningstider på dom?
Oxå var det räntorna
På SBAB behöver man inte ta topplån vilket jag har förstått är bra att slippa, men man verkar behöva göra det på Föreningssparbanken.
Rörlig ränta verkar alltid vara lägre än fast vid tecknandet av lånet. Men å andra sidan är ju en fast ränta fast och man vet vad man ska betala.
Hur skulle ni lägga upp erat lån utifrån vår sits, vad är smartast, är det något man bör tänka på!
Oerhört tacksam för svar!
Jag kan egentligen ingenting om lån och skulle helst vara utan dem. Men för att förverkliga drömmar måste man ju krypa till korset.
Jag och min sambo har nu hittat ett hus vi vill köpa.
Huset kostar ca 1.1 Mkr.
Hur funkar det egentilgen med topplån, bottenlån?
Topplån och bottenlån vad är skillnaden?
Vad är normala avbetalningstider på dom?
Oxå var det räntorna
På SBAB behöver man inte ta topplån vilket jag har förstått är bra att slippa, men man verkar behöva göra det på Föreningssparbanken.
Rörlig ränta verkar alltid vara lägre än fast vid tecknandet av lånet. Men å andra sidan är ju en fast ränta fast och man vet vad man ska betala.
Hur skulle ni lägga upp erat lån utifrån vår sits, vad är smartast, är det något man bör tänka på!
Oerhört tacksam för svar!
Last edited: