Man vågar ju knappt lägga upp något längre, ni kanske sett denna 100ggr men här kommer den igen. Och för er som inte sett den innan.
Se och njut
Se och njut

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
philsson skrev:2175279Man vågar ju knappt lägga upp något längre, ni kanske sett denna 100ggr men här kommer den igen. Och för er som inte sett den innan.
Se och njut![]()
Exakt vad jag också tänkte skriva.Hsb-Chrille skrev:2175290Undrar hur kolven såg ut efter dendär resan?
Den filmen dök just upp som ett exempel på husaberg.org. Enligt medlemmarna på forumet så är de bara skitsnack allt om att husorna inte håller på slangen eller att de skulle hålla sämre än någon annan hoj. Visst de är säkert husafrälsta allihop och påverkas till att tycka goda saker om husaberg men samtidigt så är de väl där dem största andelen kunskap om just husaberg är samlad. Vet ju hur inställningen HÄR på forumet är gällande husaberg och bakhjulsrepor.Hsb-Chrille skrev:2175290Nej inte 100, snarare 1000.![]()
Undrar hur kolven såg ut efter dendär resan?
får inte den smörjningen som den ska hasportarn skrev:2175373Han visste ju hur man gjorde i alla fall. Gillar inte husabergarna när man kör de för länge på slangen eller varför frågan om kolven?
philsson skrev:2175341Den filmen dök just upp som ett exempel på husaberg.org. Enligt medlemmarna på forumet så är de bara skitsnack allt om att husorna inte håller på slangen eller att de skulle hålla sämre än någon annan hoj. Visst de är säkert husafrälsta allihop och påverkas till att tycka goda saker om husaberg men samtidigt så är de väl där dem största andelen kunskap om just husaberg är samlad. Vet ju hur inställningen HÄR på forumet är gällande husaberg och bakhjulsrepor.
Det brukar sägas här på forumet att husabergarna får dålig smörjning när man kör dem på slangen och att vevlager och cylindrar skär ihop.sportarn skrev:2175373Han visste ju hur man gjorde i alla fall. Gillar inte husabergarna när man kör de för länge på slangen eller varför frågan om kolven?
Nej nej men något lär de ju säga ändå. Nu var det inte mer en ett par medlemmar som debaterade i tråden men här har ni så ni kan läsa ifrån husaberg.org. De kanske är ute och cyklar, verkar finnas en del delade åsikter om det här på forumet också. För egen del så ska inte mina små korta wheelies ha någon chans att hinna få bort oljefilmen så jag behöver inte oroa mig änsålängeacura skrev:2175374Bara för att den inte rasar efter en repa bevisar ju inte att den inte tagit skada.
Det kvittar ju egentligen vilken hoj/motor det är om det inte får smörjning i alla lägen, torr metall mot torr metall går sönderphilsson skrev:2175341Den filmen dök just upp som ett exempel på husaberg.org. Enligt medlemmarna på forumet så är de bara skitsnack allt om att husorna inte håller på slangen eller att de skulle hålla sämre än någon annan hoj. Visst de är säkert husafrälsta allihop och påverkas till att tycka goda saker om husaberg men samtidigt så är de väl där dem största andelen kunskap om just husaberg är samlad. Vet ju hur inställningen HÄR på forumet är gällande husaberg och bakhjulsrepor.
Nu har du ju dina referenser men det var tydligen någon som jobbade som MC meck på någon husaverkstad och påståt sig plockat isär 100 tals bergare med kolvskador då påstådda wheelieskador. Ett problem med alla hojar är ju att oljan trycks ut i övertrycksventilen in i luftburken och husorna har ju inte mer än 1 liter olja.Hsb-Chrille skrev:2175386Jag ska inte spara något på mitt bakhjulsåkande iallafall, får väl se om det straffar sig när jag plockar ner den frammot hösten.
Jag pratade med ägaren på fastbike gbg om detta med bakhjulsåkning med husa, han sa att det inte är någon som helst fara att ligga på balanspunkten i flera km, han hade gjort det med sin 03a och kolven hade inte slitits mer än normalt. Bara man inte har för låg oljenivå (gärna nån dl över rek.) sa han så ska det inte vara någon fara.
(Ska det verkligen vara så svårt att undersöka ifall det öht kommer fram någon olja till kolven under bakhjulskörning?)
philsson skrev:2175400Nu har du ju dina referenser men det var tydligen någon som jobbade som MC meck på någon husaverkstad och påståt sig plockat isär 100 tals bergare med kolvskador då påstådda wheelieskador. Ett problem med alla hojar är ju att oljan trycks ut i övertrycksventilen in i luftburken och husorna har ju inte mer än 1 liter olja.
philsson skrev:2175400Nu har du ju dina referenser men det var tydligen någon som jobbade som MC meck på någon husaverkstad och påståt sig plockat isär 100 tals bergare med kolvskador då påstådda wheelieskador. Ett problem med alla hojar är ju att oljan trycks ut i övertrycksventilen in i luftburken och husorna har ju inte mer än 1 liter olja.
philsson skrev:2175341Den filmen dök just upp som ett exempel på husaberg.org. Enligt medlemmarna på forumet så är de bara skitsnack allt om att husorna inte håller på slangen eller att de skulle hålla sämre än någon annan hoj. Visst de är säkert husafrälsta allihop och påverkas till att tycka goda saker om husaberg men samtidigt så är de väl där dem största andelen kunskap om just husaberg är samlad. Vet ju hur inställningen HÄR på forumet är gällande husaberg och bakhjulsrepor.
Hsb-Chrille skrev:2175386Bara man inte har för låg oljenivå (gärna nån dl över rek.) sa han så ska det inte vara någon fara.
Antar att du menar oljepumpen, den sitter ganska långt fram precis bakom primärdrevet.Ljunghusen skrev:2175468Du hade ju isär din motor nyss... Hur satt oljepickupen då? Långt bak får man hoppas
Rigge skrev:2175829Varför står alla motardåkare så flummigt när dom ska åka bakhjul?
Rigge skrev:2175829Varför står alla motardåkare så flummigt när dom ska åka bakhjul?
Rigge skrev:2175829Varför står alla motardåkare så flummigt när dom ska åka bakhjul?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |