Husas 2005or nu på husaberg.se

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
www.husaberg.se

Tyvärr ett jädra mismash av info om 04 blandat med info om 05. Det borde väl reda upp sig rätt snart.
 
Har det kommit någon vettig info om vad som är nytt
på nya Husorna då?
Kvalitétsförbättringar? Tuning? Nya uppfinningar?
Smiskade farbiksarbetare som fått gå i kurs i shimsningens placering?
 
GrusDan skrev:
Har det kommit någon vettig info om vad som är nytt
på nya Husorna då?
Kvalitétsförbättringar? Tuning? Nya uppfinningar?
Smiskade farbiksarbetare som fått gå i kurs i shimsningens placering?
Vissa VIP-folk får ju då ett nyhetsbrev. Där kunde man läsa om följande förbättringar. Det var även med en del coola bilder men det orkar jag inte med.
• Nytt avgassystem för tätare anslutningar och mer effekt
• Ny kortare kick
• Framgaffel med mindre friktion och ny setting
• Bakstötdämpare med ny setting för känsligare gång och mindre risk för genomslag
• Ny kraftigare baksving ca 30% vridstyvare
• Nytt styre, rakare och med nya handtag
• Nytt kraftigare vevparti (FS 650e/c) för ökad livslängd
• Termostat för optimal arbetstemperatur på motorn
• Ny mindre hastighetsmätare
• Nytt sadelöverdrag med bättre sido grepp och lättare att hålla rent
• Nytt utseende –05 dekaler
• Frästa gaffelkronor, justerbart offset 16-18mm
• Ny 4-kolvs frambroms med radial pump och radiellt monterat ok
• Wave bromsskivor fram och bak
• Ny bred 5” bakfälg som standard
• Uppsamlingskärl som standard
• Titanventiler för högre varvtal (FC 450)
• Nytt topplock med mer kompression (FC 450)

Detta gäller motarderna. Cross och enduro har lite andra grejer. Motarden är mest ändrad till 05. Jag vill dock ha titanventilerna som kommer i 450orna bara för det är titan....
 
Last edited:
"Nytt kraftigare vevparti (FS 650e/c) för ökad livslängd"

Detta gav ett lite mindre slag -> 628cc istället för 644cc.
 
Blir kanske lite rappare istället då?
Svarar lite snabbare typ..
 
GrusDan skrev:
Blir kanske lite rappare istället då?
Svarar lite snabbare typ..
Du får veta så fort jag får hem min ;)
 
Å likt förbannat så kallar de den 650 för att lura köparna. Tacka vet jag Husqvarna som kallar sin 570 och har 576 cc... Det är grejjer det ;)

- Johan

Supermoto skrev:
"Nytt kraftigare vevparti (FS 650e/c) för ökad livslängd"

Detta gav ett lite mindre slag -> 628cc istället för 644cc.
 
ehhh, 610 då, antar att din sista smiley hade ett uns ironi i flörtandet :)

mr_rockster skrev:
Å likt förbannat så kallar de den 650 för att lura köparna. Tacka vet jag Husqvarna som kallar sin 570 och har 576 cc... Det är grejjer det ;)

- Johan
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top