Hallå!
Jag har ett litet bekymmer med min husaberg fe400 -98. För ett tag sen bytte jag motor i den till en med startmotor samma årsmodell på motor är det (vad jag vet iaf). Jag plockade isär den motorn för att ramlagret hade gått i den fanns en kula kvar typ
Iaf satte ihop allt igen och ställde in tändningen. Nu är det så att när den står på tomgång och jag drar fullt i rullen så dör den nästan ungefär som att den får för mycket bränsle är det då va? Jag har provat att ställa om nålen och kollat så den inte får tjuvluft eller nåt sånt men kan inte hitta nåt. Kan det vara så att jag har fått tändningen fel? För den går bra på lite mera varv då tjöver den sig inte. Eller kan det vara att jag inte ställt in ventilspelet riktigt? Vore väldigt tacksam för lite tips och råd.
Jag har ett litet bekymmer med min husaberg fe400 -98. För ett tag sen bytte jag motor i den till en med startmotor samma årsmodell på motor är det (vad jag vet iaf). Jag plockade isär den motorn för att ramlagret hade gått i den fanns en kula kvar typ