Husan tjöver sig

ducce749

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
Ducati Hypermotard 1100S
Hallå!
Jag har ett litet bekymmer med min husaberg fe400 -98. För ett tag sen bytte jag motor i den till en med startmotor samma årsmodell på motor är det (vad jag vet iaf). Jag plockade isär den motorn för att ramlagret hade gått i den fanns en kula kvar typ :) Iaf satte ihop allt igen och ställde in tändningen. Nu är det så att när den står på tomgång och jag drar fullt i rullen så dör den nästan ungefär som att den får för mycket bränsle är det då va? Jag har provat att ställa om nålen och kollat så den inte får tjuvluft eller nåt sånt men kan inte hitta nåt. Kan det vara så att jag har fått tändningen fel? För den går bra på lite mera varv då tjöver den sig inte. Eller kan det vara att jag inte ställt in ventilspelet riktigt? Vore väldigt tacksam för lite tips och råd.

ducce749 skrev:
2453798 Hallå!
Jag har ett litet bekymmer med min husaberg fe400 -98. För ett tag sen bytte jag motor i den till en med startmotor samma årsmodell på motor är det (vad jag vet iaf). Jag plockade isär den motorn för att ramlagret hade gått i den fanns en kula kvar typ :) Iaf satte ihop allt igen och ställde in tändningen. Nu är det så att när den står på tomgång och jag drar fullt i rullen så dör den nästan ungefär som att den får för mycket bränsle är det då va? Jag har provat att ställa om nålen och kollat så den inte får tjuvluft eller nåt sånt men kan inte hitta nåt. Kan det vara så att jag har fått tändningen fel? För den går bra på lite mera varv då tjöver den sig inte. Eller kan det vara att jag inte ställt in ventilspelet riktigt? Vore väldigt tacksam för lite tips och råd.
är det accpump på fuggen?
kan va stopp i accpumpmunstycket :confused:

jojomen den gamla motorn finns kvar också. men det är ju så gött med elstart ju:)

haha ööhh fuggen?? förgasarn menar du? slang är jag värdelös på. Det vågar jag inte svara på faktiskt om det är det. Jag har gjort rent hela förgasarn och sånt. Men saken är den att den gick bra med den andra motorn. Och cylindern är samma så det enda som är bytt är motorn allt annat är som det var förut. Men den går inte lika bra nu.

Last edited:
ducce749 skrev:
2453877 jojomen den gamla motorn finns kvar också. men det är ju så gött med elstart ju:)
Menade inte så.. vet inte vad man tar för en sån motor men jag är på jakt efter en motor till ett litet projekt.

Oddjob skrev:
2454100 Menade inte så.. vet inte vad man tar för en sån motor men jag är på jakt efter en motor till ett litet projekt.

Nä det är ingen fara på taket. Jag har ingen aning om vad man kan få ge för en sån motor. Köpte hojen för 15.000:- så bara en motor kanske 3-5000:-?Jag fick med den när jag köpte hojen. Jag hade inte tänkt sälja den för det är skönt att ha en reservdels motor man kan plocka lite grejer av ifall nåt händer.:)

*/ ?>
Back