husan smäller och dör på fullgas

nisse

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
speed3 husaberg fs 650 honda cbr 600 triumph legend
husan smäller och typ dör på fullgas men släpper jag så går den på tomgång och detta händer endast när man kört ett tag precis som att bensinen inte rinner fram tillräkilgt fort för låter jaf den gå några sec sa kan jag köra en stund till

nisse skrev:
2614565 husan smäller och typ dör på fullgas men släpper jag så går den på tomgång och detta händer endast när man kört ett tag precis som att bensinen inte rinner fram tillräkilgt fort för låter jaf den gå några sec sa kan jag köra en stund till
har varit med om att backventilen till tanken har hängt sig och jag hade liknande fenomen på min hoj då.
om du har ngn sån förstås??

M13 skrev:
2614598 har varit med om att backventilen till tanken har hängt sig och jag hade liknande fenomen på min hoj då.
om du har ngn sån förstås??
ok vad gör man åt de då var kan man hitta den

haft ett liknande problem på 125an för några år sedan. ibland var det tom så illa att motorn kunde slockna. I mitt fall berodde det på riktigt skitigt bränslefilter så när hojen behövde lite soppa och den inte han fylla upp fuggen lika snabbt så...

kan man ju kolla på dd med

philsson skrev:
2614633 haft ett liknande problem på 125an för några år sedan. ibland var det tom så illa att motorn kunde slockna. I mitt fall berodde det på riktigt skitigt bränslefilter så när hojen behövde lite soppa och den inte han fylla upp fuggen lika snabbt så...
fråga bara var sitter filtret

Last edited:
nisse skrev:
2614634 kan man ju kolla på dd med

fråga bara var sitter filtret

det sitter där slangarna går in i förgasaren, lossa det locket där så sitter det ett litet filter innanför.

Tycker att det låter som om du har jordfel. Märks när den går på lite mer varv.
kolla så inte svetsarna till tändspolen har gått av.
Byt tändhatt.
Jag och Martin Lind om Sörehall har även haft problem med att tändspolen har pajat och hojen har uppfört sig som du beskriver. Byt tändspole.

kanske ska kolla den med men de e bara när man kör när man står still och varvar e de inget

nisse skrev:
2614887 kanske ska kolla den med men de e bara när man kör när man står still och varvar e de inget
Börja såklart att kolla de billiga och enkla grejerna. Slit bort slangstumpen på tanklocket och kolla så inga slangar är skadade/böjda/klämda både till och från förgasare. Det sitter även filter på soppakranarna inuti tanken. Känns otroligt att de skulle satt igen sig men det kan lika gärna vara själva kranarna så ta bort dem och gör rent allt. Glöm inte kolla luftfiltret ordentligt heller. Sen kollar du det som Stoffy snackar om eftersom det troligen är rätt lätt att se om det är ett kraftigt fel. Sen skulle nog jag göra rent förgasaren ordentligt.

SÅ skulle JAG göra.

Heja heja, å lycka T.

Goda råd alltihop. Värt att kolla upp. Jag har haft samma fenomen på en av mina maskiner (gamla ryssen :) ) och då var det flottörnivån som var för låg på en av förgasarna. Bara att höja den två millimeter till rätt nivå och problemet var löst.

någon som vet pris på e n ny tändspole

hittar inte något art nummer på tändspole på någon husa sida någon som har koll

Om det är en -02 du har så heter den 250 290-01 Kostar endast 4300:-

Jag har en tändspole över (jag tror tillåmed att den e ny, köpte en för jag trodde det var felet på min FE650 02a men det visade sig vara ett annat fel), skicka ett PM så får du den en bra bit billigare än 4300:- :tummenupp

kan man mäta upp spolen och isåfall hur gör man om den e kass finns de något sätt att rädda den

kan det bli så för stt de var håli bensin slangen var ute i 4 timmar och körde idag hade inga problen fören jag skulle hen så började ed smälla och frusta såg då att de var hål i bensin slangarna bytte dom och då var de inget kan det vara så att den drog tjuv luft där och gick dåligt

nisse skrev:
2619116 kan det bli så för stt de var håli bensin slangen var ute i 4 timmar och körde idag hade inga problen fören jag skulle hen så började ed smälla och frusta såg då att de var hål i bensin slangarna bytte dom och då var de inget kan det vara så att den drog tjuv luft där och gick dåligt

Hål i bensinslang? Måste ju läckt nåt jävulskt om det var det som bidrog till ditt problem. Men går den bra nu så är det väl troligtvis något som var tokigt med slangen :)

Ett tips: Förhandsgranska dina inlägg och kolla efter felstavningar innan du postar. Det gör det lättare för oss att hjälpa dig om vi förstår vad det är du vill ha sagt.

Hsb-Chrille skrev:
2619154 Hål i bensinslang? Måste ju läckt nåt jävulskt om det var det som bidrog till ditt problem. Men går den bra nu så är det väl troligtvis något som var tokigt med slangen :)

Ett tips: Förhandsgranska dina inlägg och kolla efter felstavningar innan du postar. Det gör det lättare för oss att hjälpa dig om vi förstår vad det är du vill ha sagt.
ok ska kolla innan jag postar hade även vatten innanför svänghjuls kåpan kan de vara någon bidragande orsak till felet

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back