Husan reggad!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
4:e gången gillt. Nu är den registrerad! :banana
Ny rubrik av detta pga det allmäna intresset med min registrering. Har varit en lång väg och mycket strul men nu tillslut så har det gett med sig. Sen vill jag inte att någon av er hamnar i samma eländiga öde så har ni frågor så vet ni vart jag finns. Ska iväg till jobbet nu men mer info kommer senare ikväll. Härligt härligt!. Får hem nytt reggbevis i veckan.
:squid
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Fan vad gött! Hehe dem var lite motsträviga allt! :arsele :va :tummenupp :tummenupp
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
grattis inte en dag för tidigt..
nu kan du ta bort köpes annonsen, varför ändra dom sig?
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Ja du, efter allt ditt slit och otaliga inlägg om än det ena och det andra så kan jag inte mer än att säga...

GRATTIS

//TwinSucker
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Tack så hemskt mycket. :bow Känns nästan som att man fyller år med alla grattis. :brinnerup
Om jag får säga det själv såhär i efterhand så förstår man alla steg som har behövt tas och att bilprovningen har varit stridiga. Tyvär är de väldigt dåliga på att informera om specifika krav utan jag har fått rätta till det till nästa besiktning som blivit avslaget vid senaste tillfället hela tiden och varje gång har det vart en ny grej. Hade varit relativt smidigt om man kunnat göra allt detta i ett steg med en ända godkänd besiktning.

Kortfattat så har det krävts ett COC samt ett Typgodkännandeintyg att utgå ifrån. Sen har jag fått strypa hojen på verkstad och fått ut intyg på arbetet som i sin tur har kunnat leda till ett intyg ifrån generalagenten som medger att arbetet utfört på verkstaden motsvarar helfordonsgodkända utförandet FÖR MOTORN till denna cykeln. Sen har det behövdes ett intyg gällande hela cykeln för att få den igenom och detta har jag alltså nu i slutändan lyckats fixa fram hos en motorsågsverkstad. Intyg som enligt Husaberg skulle krävas att dra ner hojen till Österrike för kontroll och det med troligt avslag. Men varifrån intyget kom hade för bilprovningen ingen betydelse sålänge det handlade om en verkstad. Husaberg däremot sa att demsjälva inte ens hade behörighet att skriva ut denna typen av intyg.
Nu är hojen i varje fall registrerad och vägen dit har inte längre någon betydelse. Ack så skönt!.

Live long and prosper... :cpparty
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Loy skrev:
2488109 Då kommer frågan. Var det värt det?
Det beror på vem man frågar. Jag tror nog att jag är en av dom envisaste personerna vad gäller sådannahär projekt. För mig har det varit väldigt roligt stuntals men ofta också grymt drygt, besvikande och kraftutsugande projekt. Tappat motivationen ett flertal ggr. Det dyraste för mig har nog varit resor fram och tillbaks till bilprovningen och hyra av släp. Blivit många rundor samt att det kostar 600kr varje gång man åker in på reggbes. :3freak
Instrumentering kostade jag på mig och spräckte vid ett överslag så vissa onödiga utgifter då som en ytterligare instrumentering på det har ju krävts men jag vet inte om det är sådant man kan räkna in.. i slutändan runt 5000kr kan jag tänka mig, lite mer kanske och det är ungefär vad hojen ökar i värde när den är LV reggad så om det var värt det ekonomiskt? NEJ! men det har varit rätt kul emellanåt.
Pappersmässigt har det inte kostat mycket förutom strypintyget ifrån ***host**, det papper som inte var till någon nytta egentligen. Alla andra intyg har jag fått ut gratis.
Skulle INTE göra om det. :mattias
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Grattsi som fan philsson, visste att du skulle få igenom den bara du inte gav upp haha. :cpparty
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Hehe, tvivlade faktiskt på att du skulle greja det alls. Grattis, det var du värd!
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
-PLM- skrev:
2489405 Hehe, tvivlade faktiskt på att du skulle greja det alls. Grattis, det var du värd!
Trodde inte själv på det faktiskt fören jag surfade ut på VV.se och kikade. Ack den som ger sig!.. Nästa hoj blir dock köpt LV reggad, detta var tänkt som ett projekt, både för att lära sig lite, ha lite kul och kanske tjäna en slant på att köpa en billigare E reggad hoj som sen skulle gå upp i värde, vilket jag inte gjorde med alla utgifter.
Till alla er utan COC intyg med tanke på registrering... Tänk om.
Tack för allt stöd och hjälp jag fått.. ni har betytt mycket för mig i dehär svåra stunderna............ :tungan :hihi

Avställning på söndag dock, flyttar till Brasilien och har inte möjlighet att ta med mig hojen. Och det första att göra i vår när jag kommer tillbaks blir att spräcka motorn för att fixa 3ans växel. :banana Men det blir det värt!.. mycket bana hoppas jag på. :tummenupp
 

Leffe

#14
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
:klappar
Grattis!
Jag är grymt imponerad att du orkade fullfölja projektet.
 

Snowman89

Guest
philsson skrev:
2488056 Tack så hemskt mycket. :bow Känns nästan som att man fyller år med alla grattis. :brinnerup
Om jag får säga det själv såhär i efterhand så förstår man alla steg som har behövt tas och att bilprovningen har varit stridiga. Tyvär är de väldigt dåliga på att informera om specifika krav utan jag har fått rätta till det till nästa besiktning som blivit avslaget vid senaste tillfället hela tiden och varje gång har det vart en ny grej. Hade varit relativt smidigt om man kunnat göra allt detta i ett steg med en ända godkänd besiktning.

Kortfattat så har det krävts ett COC samt ett Typgodkännandeintyg att utgå ifrån. Sen har jag fått strypa hojen på verkstad och fått ut intyg på arbetet som i sin tur har kunnat leda till ett intyg ifrån generalagenten som medger att arbetet utfört på verkstaden motsvarar helfordonsgodkända utförandet FÖR MOTORN till denna cykeln. Sen har det behövdes ett intyg gällande hela cykeln för att få den igenom och detta har jag alltså nu i slutändan lyckats fixa fram hos en motorsågsverkstad. Intyg som enligt Husaberg skulle krävas att dra ner hojen till Österrike för kontroll och det med troligt avslag. Men varifrån intyget kom hade för bilprovningen ingen betydelse sålänge det handlade om en verkstad. Husaberg däremot sa att demsjälva inte ens hade behörighet att skriva ut denna typen av intyg.
Nu är hojen i varje fall registrerad och vägen dit har inte längre någon betydelse. Ack så skönt!.

Live long and prosper... :cpparty
Hade du backspeglar när du reggade den?
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Snowman89 skrev:
2490245 Hade du backspeglar när du reggade den?
Jajamen, allt var i sin ordning. Alla strypningar monterade (förutom brickorna i avgasröret). Satt backspeglar på, CE märkt instrumentering med bakgrundsbelysning, bromsljus på både bak och frambroms, parkeringljus, E märkt reflex bak, blinkers, elektronisk tuta, helljusindikator osv..
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top