husan hackar på topp

nisse

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
speed3 husaberg fs 650 honda cbr 600 triumph legend
husan vill inte varva ut helt utan hackar på topp blev så efter jag bytte gas wire någon som har några förslag vad de kan vara

nisse skrev:
2329496 husan vill inte varva ut helt utan hackar på topp blev så efter jag bytte gas wire någon som har några förslag vad de kan vara

Ändrade du position på nålen? Kan där kommit ner smuts i förgasarn?

nej ändrade inte nålen ja klart de kan ha kommit i smuts vad gör jag då kan de vara att den får tjuv luft annars

nisse skrev:
2329556 nej ändrade inte nålen ja klart de kan ha kommit i smuts vad gör jag då kan de vara att den får tjuv luft annars

Om det kommit in smuts så gör du helt enkelt så att du tar isär och rengör förgasaren :)
Ja du kan ju alltid prova att spruta startspray runt förgasaren och speciellt insugsgummit, varvar den upp då så är där en läcka!

ok får kolla de då inga mer förslag

nisse skrev:
2329496 husan vill inte varva ut helt utan hackar på topp blev så efter jag bytte gas wire någon som har några förslag vad de kan vara
Låter som om det kunde vara ett tändningsfel.
När du varvar mycket kanske inte tändningen hinner med om det inte är 100% kontakt.
kolla att kontakterna runt tendspolen är ok, mycket troligt att det är ett jordfel, sandpappra jorden på tendspolen. Även troligt att det är tändhatten, dom brukar ge sig efter ett tag. Har du varit och rotat kring förgasaren kan du ha kommit åt något. Skulle även byta stift.
Pulsgivaren kan oxå ge sig då brukar dom gå dåligt från 8000varv, vet att det förekommit på årsmodeller från 04 och nyare.
Skulle även tmma förgasaren och det ligger något skit som sätter igen munstycket.

ok ska ut å skruva lite och kolla lite här å där

kan de vara så att choken e på lite hela tiden kännde att den viren var jätte spänd nu när jag plockade lite

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT