HUSAN dör!

Turbo_Porse

Porsche
Gick med
8 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 2007 blackdevil
Va ute o körde igår o idag och samma sak hände först orkar den inte starta på knappen men de går att kicka den lätt, efter en stunds körning går de starta den på knappen.
Men när man kört en stund och man växlar ner till ettan och håller intryckt kopplingen o släpper gasen dör den, så måste man kicka igen för den orkar inte på startknappen..
Varför dör den på tomgången? När man har i friläget o lägger in ettans växel så dör den...kan de bero på Helsystemet?
Varför orkar inte startknappen? Kan de vara batteriet som e dåligt? :va

Behöver eran expert hjälp :tummenupp
 
Det är ett av de vanligaste problemen med husor. Om du tar en spegel och tittar vad som sitter bakom styret så hittar du det största felet. :va Ytterligare problem är att batteriet är slut och måste bytas.
 
Husaberg Blöjknutte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[PlastRaket] skrev:
2052157 Det är ett av de vanligaste problemen med husor. Om du tar en spegel och tittar vad som sitter bakom styret så hittar du det största felet. :va Ytterligare problem är att batteriet är slut och måste bytas.
:arsele OBS! På körskolan går dom igenom de tekniska på hojarna! Så se nu till och va med på garagelektionen dom anordnar.Annars tycker ja du ska låta en fackman titta på de för de finns väl bara bönder med trätofflor och skinnväst i Gråbo :hihi :fyllisar
 
four stroke skrev:
2052391 :arsele OBS! På körskolan går dom igenom de tekniska på hojarna! Så se nu till och va med på garagelektionen dom anordnar.Annars tycker ja du ska låta en fackman titta på de för de finns väl bara bönder med trätofflor och skinnväst i Gråbo :hihi :fyllisar

MATTE MATTE :huvet
 
Last edited:
[PlastRaket] skrev:
2052157 Det är ett av de vanligaste problemen med husor. Om du tar en spegel och tittar vad som sitter bakom styret så hittar du det största felet. :va Ytterligare problem är att batteriet är slut och måste bytas.

de e tur du kör KTM!!!!!!!!!! blöjja

rallysalle skrev:
2052921 de e tur du kör KTM!!!!!!!!!! blöjja

Vi fick ju låna din hoj igår gick ju som en pärla lyssna inte på ktm:arna dom e bara avundsjuka :fatta! :tummenupp

four stroke skrev:
2052391 :arsele OBS! På körskolan går dom igenom de tekniska på hojarna! Så se nu till och va med på garagelektionen dom anordnar.Annars tycker ja du ska låta en fackman titta på de för de finns väl bara bönder med trätofflor och skinnväst i Gråbo :hihi :fyllisar

har hört av garnnen att du sålde bågen men nu hamna i träsket igen E de sant en helt nyyyyyyyy??? kanske du va en annan?
 
okey lady's, så här är det! Jag fortsätter köra under tiden som ni meckar med era lågkvalitets-moppar :D och jag är inte ett dugg lessen eller avundsjuk för det heller!
Ha! inte visste jag att jag trampade på en så'n öm tå :7peta Era kommentarer på mitt småironiska inlägg visar, med för er, icke önskvärd tydlighet, att det ligger något i de envisa rykten som hävdar att busor ofta står still för underhåll. Onödigt ofta kanske, vad vet jag? jag kör KTM och den går jättebra jämt faktiskt.

Om ni nu kunnat förmå er att läsa ända hit så ska jag bara påpeka ytterligare en förklaring till varför jag skrev det jag skrev i mitt första inlägg. Startar man en tråd med, som det verkar för mig, tvivelaktig seriositet den 1:a april så får man räkna med att det finns personer som mig, som hakar på och petar in ytterligare dåraktigheter i inlägget. Det måste väl ändå stå helt klart för samtliga (inkluderat trådskaparen) att om batteriet är slut så beter sig hojen som han har beskrivit det, eller?
 
Last edited:
Turbo_Porse skrev:
2052107 Va ute o körde igår o idag och samma sak hände först orkar den inte starta på knappen men de går att kicka den lätt, efter en stunds körning går de starta den på knappen.
Men när man kört en stund och man växlar ner till ettan och håller intryckt kopplingen o släpper gasen dör den, så måste man kicka igen för den orkar inte på startknappen..
Varför dör den på tomgången? När man har i friläget o lägger in ettans växel så dör den...kan de bero på Helsystemet?
Varför orkar inte startknappen? Kan de vara batteriet som e dåligt? :va

Behöver eran expert hjälp :tummenupp


defentivt felkod 40
 
Turbo_Porse skrev:
2052107 Va ute o körde igår o idag och samma sak hände först orkar den inte starta på knappen men de går att kicka den lätt, efter en stunds körning går de starta den på knappen.
Men när man kört en stund och man växlar ner till ettan och håller intryckt kopplingen o släpper gasen dör den, så måste man kicka igen för den orkar inte på startknappen..
Varför dör den på tomgången? När man har i friläget o lägger in ettans växel så dör den...kan de bero på Helsystemet?
Varför orkar inte startknappen? Kan de vara batteriet som e dåligt? :va

Behöver eran expert hjälp :tummenupp

Har du god ekonomi så finns det hjälp att få, dock kanske inte i Gråbo!
//Thomas
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top