Husan bluddrar bara på 6´an

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Har ett litet underligt problem med husan.
På alla växlarna utom 6´an så går den verkligen som en dröm, kan hålla jämngas utan att den låter konstigt alls. Men på 6´an är det en annan femma, kan bara köra digitalt där, allt eller inget, gasar jag lite eller släpper gasen mjukt och eller håller jämngas så börjar den blöddra och leva rövare, att gasa ur sexan går skit fint, men för att sakta ner så får jag släppa gasen helt och växla ner till 5´an för att det inte ska låta förjäväligt för att sedan hålla full gas genom 6´an igen.
Släpper jag bara gasen på 6´an för att sedan gasa på så blöddrar den till för att sedan sticka iväg en som skållad raket.

Är inte 100% säker men dessa fel är kanske bara i hastigheter över 100km/h, kan ha fel där eftersom jag inte kikar på mätaren så ofta. Riktigt lugn körning från 1´an och till 6´an går för den delen hur bra som hellst, bara racing körningen som går skit :(.

Funderade på ifall det kunde ha varit munstycket som är för Stort/Litet men tycker att den borde beté sig likadant på alla växlarna då?
Börjar riva på torsdag kväll eftersom jag ändå ska ställa ventilerna, så alla tips tills dess motages tacksamt :)

byt till mindre fram drev typ 14

Back