Husabergs VM-team 2004

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu är Husabergs VM-team för 2004 presenterat...

Info på husaberg.se...

Kolla grymma systemen på hojarna.
Nån som vet mer om killarna? ypvs-Daniel?
Beltrami verkar ju ha åstadkommit en hel del iaf...


Mer om hojarna HÄR...
Har dock hört att ramarna görs i Örebro på Husaberg Scandinavia, hehe. Av allas vår Roland Öhrn :yoparty



Lite OT: Rigomoto har bl.a alu-tankar till salu till Husa för €1300.... Vill ha, vill ha, vill ha.... Info...

Även en "Lazzarini-replica" Översättningen blir såhär enligt altavista
"HUSABERG LAZZARINI RETORT" ready to race su^ - CHASSIS: Ciclistica redesigned with substantial participations on the structure of the chassis. Front zone: Hardening through slabs in Ergal. Zone centers them: Hardened with slab in steel cr-mo-5. - ATTACK FOORCELLONE: box-shielded. - REALIZED POSTERIOR TELAIETTO IN TITANIUM - MODIFIED FORCELLONE - REAR And SHORTENED FOOTRESTS -2 TANKS REALIZE IN ALUMINUM WITH CAPACITA' TOTAL TO YOU 7L - CONVOGLIATORE AIR OF CONJUNCTION BETWEEN LIFE RAFT STEERING And FILTER AIR REALIZED IN CARBON. - SADDLEBACK WITH ADDUCTION AIR TO FILTER - TUBES CIRCUIT OF COOLING IN FINNED ERGAL - MODIFIED SUSPENSIONS - MOTOR PREPARED (+12HP) - DOUBLE SYSTEM OF DRAINAGE INOX/TITANIO"

Låter som Rock 'n roll :yoparty Bara €20'000
 
Last edited:
Supermoto skrev:
Nu är Husabergs VM-team för 2004 presenterat...

Info på husaberg.se...

Kolla grymma systemen på hojarna.
Nån som vet mer om killarna? ypvs-Daniel?
Beltrami verkar ju ha åstadkommit en hel del iaf...


Mer om hojarna HÄR...
Har dock hört att ramarna görs i Örebro på Husaberg Scandinavia, hehe. Av allas vår Roland Öhrn :yoparty



Lite OT: Rigomoto har bl.a alu-tankar till salu till Husa för €1300.... Vill ha, vill ha, vill ha.... Info...

Även en "Lazzarini-replica" Översättningen blir såhär enligt altavista
"HUSABERG LAZZARINI RETORT" ready to race su^ - CHASSIS: Ciclistica redesigned with substantial participations on the structure of the chassis. Front zone: Hardening through slabs in Ergal. Zone centers them: Hardened with slab in steel cr-mo-5. - ATTACK FOORCELLONE: box-shielded. - REALIZED POSTERIOR TELAIETTO IN TITANIUM - MODIFIED FORCELLONE - REAR And SHORTENED FOOTRESTS -2 TANKS REALIZE IN ALUMINUM WITH CAPACITA' TOTAL TO YOU 7L - CONVOGLIATORE AIR OF CONJUNCTION BETWEEN LIFE RAFT STEERING And FILTER AIR REALIZED IN CARBON. - SADDLEBACK WITH ADDUCTION AIR TO FILTER - TUBES CIRCUIT OF COOLING IN FINNED ERGAL - MODIFIED SUSPENSIONS - MOTOR PREPARED (+12HP) - DOUBLE SYSTEM OF DRAINAGE INOX/TITANIO"

Låter som Rock 'n roll :yoparty Bara €20'000

E inte det fjolårs hojarna på bild :fatta! :fatta!
 
Fiorentino känner jag personligen och Beltrami inte mer än att vi hälsar i paddockarna.

Fred Fiorentino körde jag mot i Spa Bikers Challenge för några veckor sedan men han satsade inte på annat än att testa och lära känna hojen där. La några snabba varv, in och justera och så ut igen osv. Han åkte då på Lazzarinis fjolårshoj och den laddar nåt förbannat, tippar på att han har 3-4 hk mer än mig vilket tar honom till i trakterna 73hk på hjulet!
Fiorentino har kapacitet att ta pallplatser men mot VDB, Chambon och Seel blir det svårt i en öppen fight. Går allt som det ska så slutar han topp 5 i VM, Beltrami topp 10.
Fiorentino är overkligt snabb dock vilket bara säger vilka fantasi varv VDB kan lägga.
I sista racet hade jag 3´e snabbaste varvtid men han var 3,2 sek snabbare än mig på sitt snabbaste (!), sen kom en prestiege åkare (Poncin) 0,8 sek snabbare och sen jag. Efter mig var vinnaren i Belgiska nationella mästerskapet förra året 0,3 sek efter så nog är han snabb alltid...
Detta på ett varv som går på ca 1.17. (Francorchamps)

450-liraren har jag aldrig hört talas om, dock sällan nån ställer till med nånting under sin första SM-säsong.

Daniel
www.supermotard-racing.com
 
HusabergForce skrev:
E inte det fjolårs hojarna på bild :fatta! :fatta!

Jo, de nya är inte klara än så vitt jag vet. Fortfarande för nån vecka sen körde de med fjolårshojen, iaf Fiorentino.

Allvarligt talat så är det mer hysteri om att ha ny hoj i racen i Sverige (och vid korvkioskerna) än vad det är i tom VM. De tar de grejorna som de tycker är bäst sen vilket år det är producerat spelar ingen större roll. Dock så vill fabriken/importörerna osv iaf att det ska se ut som nya modellen så plasten är i regel av senaste snitt, hojarna och motorerna också naturligtvis men inte alltid som sagt.

Daniel...
www.supermotard-racing.com
 
HusabergForce skrev:
E inte det fjolårs hojarna på bild :fatta!
Jo, jävla apa :arsele, det är det :rolleyes: :tungan !
Inte mitt fel att italienarna inte har förmåga att uppdatera ordentligt (kollade inte tillräckligt). Skyller på att sidan är på italienska och då är ju även bilderna det såklart :rolleyes:
Blev så exalterad när jag hittade massa skoj info att screeningen fallerade lite. Ska INTE upprepas. Men det ser ut att vara samma (liknande) system på dem iaf...

Bilden på Beltrami på Husas hemsida är iaf 04a :fakta (hoppas jag :gnissla )



Tack Daniel för lite mer insideinformation :tummenupp (istället för de som bara klagar -> HåkanBråkan :arsele :D )
 
Last edited:
ypvs skrev:
Jo, de nya är inte klara än så vitt jag vet. Fortfarande för nån vecka sen körde de med fjolårshojen, iaf Fiorentino.

Allvarligt talat så är det mer hysteri om att ha ny hoj i racen i Sverige (och vid korvkioskerna) än vad det är i tom VM. De tar de grejorna som de tycker är bäst sen vilket år det är producerat spelar ingen större roll. Dock så vill fabriken/importörerna osv iaf att det ska se ut som nya modellen så plasten är i regel av senaste snitt, hojarna och motorerna också naturligtvis men inte alltid som sagt.

Daniel...
www.supermotard-racing.com

Sicken bakåtsträvare :6surkart ,kan väl fan inte åka gammalt skrot
till korvmojjen :fyllisar :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top