Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jesperponken skrev:Klart att jag tömde ur den gammla olja innan jag hällde i den nya, men jag var helt borta den dagen så jag tog antagligen fel på markeringarna och hällde i för mycket! Känns inte så lyckat att ha gjort det och få betala några tusen för att dom tog ner det och gjorde rent det.![]()
Ebbe skrev:Varför häller alla i den mängd olja som står i boken helt blint utan att bry sig om å kolla hur nivån i motorn blir?!?!?! Helt obegripligt för mig.... Tar det så lång tid att kolla nivåfönstret på motorn????![]()
AndersD skrev:Man börjar ju onekligen bli lätt orolig... är det nån speciell tid /omständighet då man bör få problem, alltså, har nån koll på när eller hur de flesta skär pga vevshimsen. Typ, skär den så skär den under inkörningen, eller skär den så skär den första gången du pinar den uppför en sketlång backe...?
eller är det slumpmässigt ?
Jesper, hur skar din ?
/Anders
WaZZe skrev:Nu kan jag inte hålla tyst längre![]()
Hur f*n orkar ni med dessa husor, jag menar det är ju alltid en ny tråd varje dag om husa problem.
420 skrev:Kanske någon som svarat men jag orkar inte läsa hela tråden =)
Lagren skär när man varvar ordentligt.
Min rasade efter 5h och jag tror Hedas rasade efter 20h.
Så hur kör du Heda ??![]()
![]()
/Stefan
420 skrev:Kanske någon som svarat men jag orkar inte läsa hela tråden =)
Lagren skär när man varvar ordentligt.
Min rasade efter 5h och jag tror Hedas rasade efter 20h.
Så hur kör du Heda ??![]()
![]()
/Stefan
weeeee catfightTom Byron skrev:Vaddå varva ? Jag tog en tur genom stan, å på landsbygden. Inget varvande eller så, snarare en "SÖNDAGSTUR" hm, min motor pajade då jag hade den på tomgång å fipplade efter friläget
"Lagren skär när man varavar ordentligt".......... jävla påhopp Din Danskwannabe, ska nog köra om dig så hjälmen snurrar
Man skulle ju kunna säga som så att är man osäker så pytsar man i lite mer än rekomenderat och låter nivån självjustera (vevhusventilationen -> förgasaren/motorn -> atmosfären) ner sig till korrekt nivå. Men såklart aldrig låta det sjunka under lägstanivån.hp skrev:Jag fick precis Husabergs nyhetsbrev där man kan läsa följande:
Vilken ... *** ...är kall.
Dom borde väl veta tycker man....![]()
Tom Byron skrev:Vaddå varva ? Jag tog en tur genom stan, å på landsbygden. Inget varvande eller så, snarare en "SÖNDAGSTUR" hm, min motor pajade då jag hade den på tomgång å fipplade efter friläget
"Lagren skär när man varavar ordentligt".......... jävla påhoppDin Danskwannabe, ska nog köra om dig så hjälmen snurrar
![]()
![]()
Supermoto skrev:weeeee catfight![]()
"I vänstra startledet, vägandes 68kg med utrustning, the one - the only - the GUUURUUUUU, HEEEEDA. Och i det högra ledet halvdansken STEEEEEEFAN, vägandes 68.5kg. LET'S GET READY TO RUUUUUMBLEEEEEE"
420 skrev:Hahaha.....![]()
Men så tog det ju 20h för dina lager att paja oxo
Inte så troligt eftersom jag flyttar om 2 veckor. Men jag hoppas vi ses på lite tävlingar nästa år istället.
/Stefan - som gör sitt bästa för att bli dansk på riktigt. 10 mil till bron...
Supermoto skrev:weeeee catfight![]()
:corn :corn :corn
"I vänstra startledet, vägandes 68kg med utrustning, the one - the only - the GUUURUUUUU, HEEEEDA. Och i det högra ledet halvdansken STEEEEEEFAN, vägandes 68.5kg. LET'S GET READY TO RUUUUUMBLEEEEEE"
:corn :corn :corn
420 skrev:Hahaha.....![]()
Ni som har haft ett motor ras på era husor kan väl berätta hur länge det tar innan man får hojen reparerad igen? På ett ungefär alltså! Är det långa leverans tider på reservdelarna man behöver? Och vad görs annorlunda när dom sätter ihop hojen igen då? Annan chimsning och CDI box kan jag tänka mig men görs det något mer? Vänligen Magnus.
420 skrev:Det är lugnt WaZZe. Fortsätt kör din XR om du är nöjd med den.![]()
Värt att tänka på är att nästan alla Husaberg-ägare är nöjda med sina maskiner trots allt..
Säger väl en del om känslan när man kör den.
magi skrev:420 skrev:Hahaha.....![]()
Ni som har haft ett motor ras på era husor kan väl berätta hur länge det tar innan man får hojen reparerad igen? På ett ungefär alltså! Är det långa leverans tider på reservdelarna man behöver? Och vad görs annorlunda när dom sätter ihop hojen igen då? Annan chimsning och CDI box kan jag tänka mig men görs det något mer? Vänligen Magnus.
magi skrev:Ni som har haft ett motor ras på era husor kan väl berätta hur länge det tar innan man får hojen reparerad igen? På ett ungefär alltså! Är det långa leverans tider på reservdelarna man behöver? Och vad görs annorlunda när dom sätter ihop hojen igen då? Annan chimsning och CDI box kan jag tänka mig men görs det något mer? Vänligen Magnus.
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten