Husabergen är en drömcykel?

YEEEAAAHHH

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
No hoj
Ska nu åka i väg och hämta min Husa -03. Kan typ inget alls om supermotardhojar (husor), problem med rasade maskiner eller?
Killen sa att det var viktigt med servicen, Olja är inte så svårt att byta, men ställa ventilerna? Om ni vill kan ni förklara ventiljusteringen här.

sök på offroad o supermotardforumet..det finns massvis om husan :tummenupp

YEEEAAAHHH skrev:
Ska nu åka i väg och hämta min Husa -03. Kan typ inget alls om supermotardhojar (husor), problem med rasade maskiner eller?
Killen sa att det var viktigt med servicen, Olja är inte så svårt att byta, men ställa ventilerna? Om ni vill kan ni förklara ventiljusteringen här.

Ja olja och filter ska du ju byta hela tiden.. var femte timme va?
Jag tror inte att det är så dyrt att lämna in den för inställning av ventiler, men det ska vara rätt lätt att lära sig.

JiMpA skrev:
Ja olja och filter ska du ju byta hela tiden.. var femte timme va?
Jag tror inte att det är så dyrt att lämna in den för inställning av ventiler, men det ska vara rätt lätt att lära sig.

Runt en femhundring gissningsvis

Ta hjälp av en polare första gången så grejar du det själv andra gången

WestW skrev:
sök på trasig och Husaberg så hittar du massor av trådar

:rofl
Kunde inte låta bli

Kom igen nu det måste finnas en massa som vet hur man ventiljusterar den. Hörs lite tickitackande så jag vill kolla ventiljusteringen nu.

YEEEAAAHHH skrev:
Verkar inte finnas någon mekkunnig här. återkommer väl då när den har rasat pga felställda ventiler.

Ingen risk att den rasar pga felinställda ventiler. Det är troligen du trillar av pinn först för du kickat så mycket att du svimmat :D

Ladda ner manualen. Läs.
Är något oklart ställer du en fråga i Supermotard / Offroad forumet. Finns gott om kunniga där.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN