Husaberg

RoadRunner

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Karlstad
Hoj
KTM625SMC
Nu är det dags! Har äntligen bestämt mig för att slå till på en Husaberg 650!

Det jag undrar är vad som skiljer årsmodellerna åt. Jag kollar på en hoj mellan 01 och 03. Hört att lager o vippar ska helst vara uppgraderat på 02 och 01 men finns det nåt mer man bör tänka på??
 
ha du provat o sökt..borde stå massvis tycker man. :)
 
Säkrast är 03 el 05.
Så beroende på hur mycket du är beredd att lägga ut så börja att kolla in dem.

Alla de andra årsmodellerna har lite onödiga problem men inget som inte går att fixa...


Daniel
 
Hej!

jag har en -04a till salu om du är intresserad? är som ny!
Billigt!

om du är intresserad så når du mig på 0707-321206
 
B.T skrev:
Hej!

jag har en -04a till salu om du är intresserad? är som ny!
Billigt!

om du är intresserad så når du mig på 0707-321206


Hur långt är ett snöre? Hur billigt är billigt? :)
 
Vaddå bara problem med 04??
Bortsett från 05:an så är det ju klart man ska ha en 04.
Bara kolla så att den är omshimsad i veven eller att den levererades så sent så att problemet inte finns längre.
Köp en 04! :tummenupp
 
Jo det e klart att en 04 inte skulle va fel men min budget känns som jag inte pallar me det nu när jag lovat bort en utomlandsresa sen i sommar.... Lite orutinerat kanske men var tvungen o göra nåt för att få köpa ny båge då hon var "rätt" trött/svartsjuk på min gamla....
 
RoadRunner skrev:
Jo det e klart att en 04 inte skulle va fel men min budget känns som jag inte pallar me det nu när jag lovat bort en utomlandsresa sen i sommar.... Lite orutinerat kanske men var tvungen o göra nåt för att få köpa ny båge då hon var "rätt" trött/svartsjuk på min gamla....


Är det så illa? Isf tycker jag verkligen synd om dig du..... :huvet
 
RoadRunner skrev:
Jo det e klart att en 04 inte skulle va fel men min budget känns som jag inte pallar me det nu när jag lovat bort en utomlandsresa sen i sommar.... Lite orutinerat kanske men var tvungen o göra nåt för att få köpa ny båge då hon var "rätt" trött/svartsjuk på min gamla....

Tight budget = inte husaberg
Taskigt utgångsläge att kohandla för att få köpa hojen IMO. Men lycka till iaf :tummenupp
 
von reisen skrev:
Tight budget = inte husaberg
Taskigt utgångsläge att kohandla för att få köpa hojen IMO. Men lycka till iaf :tummenupp
vet att de e mycke meck o så med husa så det finns utrymme för detta i min tighta budget :tummenupp vill inte nalla på oförutsedd skit kontot vetty så därför har jag satt en gräns...
 
420 skrev:
Vaddå bara problem med 04??
Bortsett från 05:an så är det ju klart man ska ha en 04.
Bara kolla så att den är omshimsad i veven eller att den levererades så sent så att problemet inte finns längre.
Köp en 04! :tummenupp

Skulle snarare säga bortsett o5 så är 03 det säkraste valet.
Kan alltid hända skit men på 04 orna så är risken för riktigt dyrt strul lite större. Men som sagt, inget som inte går att försäkra sig emot med lite jobb.


Daniel
 
ypvs skrev:
Skulle snarare säga bortsett o5 så är 03 det säkraste valet.
Kan alltid hända skit men på 04 orna så är risken för riktigt dyrt strul lite större. Men som sagt, inget som inte går att försäkra sig emot med lite jobb.


Daniel
Vad är det mer än omshimsing av vevaxeln på 04? CDI boxarna är ju utbytta tex. Är det mer strul med dem ändå? Får jag jobb här framöver så har jag tänkt köpa en 04a, har inte råd med en 05a tyvärr.
 
ypvs skrev:
Skulle snarare säga bortsett o5 så är 03 det säkraste valet.
Kan alltid hända skit men på 04 orna så är risken för riktigt dyrt strul lite större. Men som sagt, inget som inte går att försäkra sig emot med lite jobb.


Daniel

Vad menar du med riktigt dyrt strul? Beror strulet på kända fabrikationsfel så går det ju på garantin,
och andra fel har jag inte hört talas om.
 
Back
Top