Husaberg STYLING/MODDNING

Husaberg styling/moddning

Min Husaberg FS 650. Tips til hva jeg bør gjøre videre?
Er ikke fornøyd med led-lyset bak/skiltoppheng.

Bifogat

• DSC00647.JPG
    DSC00647.JPG
    90.6 KB · Visningar: 357
  • DSC00651.JPG
    DSC00651.JPG
    85.7 KB · Visningar: 289
  • DSC00648.JPG
    DSC00648.JPG
    79.5 KB · Visningar: 234
Last edited:
Bara jag som har problem med att den j*vla skruven som håller fast sadeln vibrerar upp?
Snart limmar jag fast skiten för alltid!

Nej, jag hade samma problem med min och vet flera som oxo hade det. Bara att vänja sig o ta för vana att kolla innan man kör iväg...

Bara jag som har problem med att den j*vla skruven som håller fast sadeln vibrerar upp?
Snart limmar jag fast skiten för alltid!

Nej, jag hade samma problem med min och vet flera som oxo hade det. Bara att vänja sig o ta för vana att kolla innan man kör iväg...

Problemet är att den skruvar upp sig under körning om den är lite inspirerad.
Hänt flera ggr att sadeln halkat bakåt typ 5 cm när man kör bakhjul.

Hade aldrig problem med min, men Loctite och/eller en gummibricka borde göra susen! Då menar jag Loctite som blir klistrig (blått stift) inte deras hardcore gänglåsning.

Problemet är att den skruvar upp sig under körning om den är lite inspirerad.
Hänt flera ggr att sadeln halkat bakåt typ 5 cm när man kör bakhjul.

Hojen är för ny. Snart rostar det lite och då sitter den där den ska :D

En smart grej är annars att borra ett litet hål i bakskärmen precis bakom sadeln. Fäst ett buntband i bygeln i skruven och stoppa ner i hålet. Kommer inte skruva upp sig mer och störtenkelt att lossa den :tummenupp
Idén är copyrightad av Lasse R (RaceMe) :)

Mutter på undersidan av skärmen är oxå en lösning, speciellt om man ska ha av sadeln i tid och otid.

Litet litet tips bara, för er som kör på biltemas oljor så är det precis så oljefiltret passar ner i flask/dunk hålet om man trycker till lite,sedan är de bara att vända på flaskan så har man ett in oljat oljefilter :tummenupp

Tycker en svart ktm exc framlampa från -05 skulle passa bra

Takk for tips. Har en ekstra lyktinnsats som jeg tenkte å bygge om til xenon, men tror det blir med tanken.

Ellers kan jeg tenke meg å sette på en sort bensintank. Synes ikke det passer med mørk-blå i kombinasjon med høyglans sort. Kanskje også legge inn med noe gul plast?:yoparty

Fixa antingen miniplåt eller släng bort/in i hjulhuset.
Annars var den fin :)

Takk for tips. Har planer om å plassere skiltet i hjulhuset men vet ikke om det er lovlig i norge. Her i norge blir man jo stoppet for alt mulig.:mad:

Last edited:
detta var den enda bilden jag hade på min husa -08 lite ny plast sitter på har ett raas system som ska monteras också och så letar jag efter en alutank

Bifogat

• 178.jpg
    178.jpg
    210.7 KB · Visningar: 261
Nån här som vet om det går att modda org.dämparen för att få mera flås och ljud? tillexempel sätta dit 650C-gaveln? Satt å tittade på husaberg.coms sprängskisser men svårt att se om den gaveln passar mot innerröret.

Som det är nu går ju rören omlott och det ser ju endast ut så för att få ner ljudnivån (vilket dom lyckats med)

Nån här som vet om det går att modda org.dämparen för att få mera flås och ljud? tillexempel sätta dit 650C-gaveln? Satt å tittade på husaberg.coms sprängskisser men svårt att se om den gaveln passar mot innerröret.

Som det är nu går ju rören omlott och det ser ju endast ut så för att få ner ljudnivån (vilket dom lyckats med)

Har en org.dämpare som är helt rensad som ligger samlar damm.
Den låter som bara f.n och ger bra gött flås!
Den blir din för en billig peng. :tummenupp

Uj vad ni pillar på era husor :tummenupp letar helsystem till min fe650 (2008a) nån som har ett liggandes ? slip-on funkar det med.

Letat lite större tank också nån som vet vart man kan köpa den där "undersadelextratanken" kallades aux tank eller nått i den stilen ca 3L har jag
för mig. Eller kanske nån som har en 06a's 10,5L tank liggande ?

ah just det ja oljekylare , ah trimma ehm det är dyrt att åka fort när man måste ha raksträcka o många hästar för att hänga med :huvet

(slackerdudem(a)gmail.com)

Last edited:
RAAS system till Husaberg eftersökes.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...