cubic
nothing beats cubic inches
Kollade över mina inställningar på stötdämparna:
Justerade först static sag, skillnad mellan upphissad med fritt hängande bakhjul och när den står på backen lodrätt (inte på stödet).
Skillnaden blev 12mm ska vara 35mm. >2 mm skillnad enl manualen är katastrof.
Gängade upp ringen så fjädern spänns mindre har nu 34mm static sag.
Men nu känns det lite som om hojen sjunker ihop väldigt mkt, kanske för att det är så stor skillnad mot innan? Riding sag blev 90mm, ska vara 90 - 105mm, så det låter ju ok(?). Fram är std-rebound 12 click, var närmare 20 innan, så det är mkt snabbare retur nu...
Hittar inget sätt att se vilka dämpare jag har, står inget på hojen.
Enda ledtråden är fjädern bak som heter 88/250, antar därför att jag har 12.45.7B.03. Så resten av inställningarna runt om har jag baserat på dessas standardvärden. Rätt? Enda skruven jag inte kom åt är den på bakre dämparen som sitter vid svingen, antar att man måste montera loss dämparen för att pilla på den? Har inte den monster insex-nyckel som krävs.
Bak är fjädern specad för 70-80 kg, väger uppskattningsvis 85 kg med utrustning, hur bör jag försöka "kompensera" med inställningarna?
Antar att det är mkt på känsla, men ngn fingervisning vore fint så man inte ställer in tex blixtsnabb retur o drar åt helvete mitt i ett nerlägg
Vill åstakomma en bra inställning för asfaltkörning, snabba kurvor och bakhjulsåka.
Som sagt alla inställningar är baserade på vad jag tror är mina stötdämpare!
Skulle verkligen uppskatta tips!
Justerade först static sag, skillnad mellan upphissad med fritt hängande bakhjul och när den står på backen lodrätt (inte på stödet).
Skillnaden blev 12mm ska vara 35mm. >2 mm skillnad enl manualen är katastrof.
Gängade upp ringen så fjädern spänns mindre har nu 34mm static sag.
Men nu känns det lite som om hojen sjunker ihop väldigt mkt, kanske för att det är så stor skillnad mot innan? Riding sag blev 90mm, ska vara 90 - 105mm, så det låter ju ok(?). Fram är std-rebound 12 click, var närmare 20 innan, så det är mkt snabbare retur nu...
Hittar inget sätt att se vilka dämpare jag har, står inget på hojen.
Enda ledtråden är fjädern bak som heter 88/250, antar därför att jag har 12.45.7B.03. Så resten av inställningarna runt om har jag baserat på dessas standardvärden. Rätt? Enda skruven jag inte kom åt är den på bakre dämparen som sitter vid svingen, antar att man måste montera loss dämparen för att pilla på den? Har inte den monster insex-nyckel som krävs.
Bak är fjädern specad för 70-80 kg, väger uppskattningsvis 85 kg med utrustning, hur bör jag försöka "kompensera" med inställningarna?
Antar att det är mkt på känsla, men ngn fingervisning vore fint så man inte ställer in tex blixtsnabb retur o drar åt helvete mitt i ett nerlägg

Vill åstakomma en bra inställning för asfaltkörning, snabba kurvor och bakhjulsåka.
Som sagt alla inställningar är baserade på vad jag tror är mina stötdämpare!
Skulle verkligen uppskatta tips!