Husaberg skramel/rassel?

• Thread starter Thread starter AP
  • Start date Start date

AP

lala
Gick med
29 May 2006
Hoj
Lite allt möjligt
Tjenna

Har köpt en husaberg 650 och den skrammlar och för väsen för sig måste jag säga!

Last edited:
Har lite skrammel/rassel från min med, låter precis som kulor som slår mot varandra, precis som om det vore ett kulager som va på g, har kollat men inte funnit något..
Har låtit så ända sen jag köpte den och då hade den gått 13h, ska det låta lite från dessa maskiner?

Det händer mig ibland att jag åxå hör skrammel. när jag dumpar kopplingen lå¨ngsamt å varvar rätt högt så kan det skramla till. Från min koppling kommer det ju ett vinande ljud åxå men det skall tydligen inte va något konstigt på husorna.

Ja då är det väll lugnkvist då. Man nojjar för mycket. haha. Tack för svaren

Last edited:
Ja då är det väll lugnkvist då. Man nojjar för mycket. haha. Tack för svaren

Eller så är ni tre som har samma problem :gnissla
Vill inte vara den som sabbar för er men låt helst nån lyssna som vet hur mkt en frisk motor låter :)

Har själv en Husaberg 650 -06.

Och det är som du beskriver: den låter kanon sålänge man sitter upprätt på hojen. Men böjer man sig ner och lyssnar på motorn så låter det som att motorn "knackar" / rasslar.

Detta är dock normalt på husabergarna och det finns ingen anledning att lämna den till verkstad för en kostsam felsökning. Men som sagt.. vill du vara på den säkra sidan så låt en mekaniker eller annan kunnig person lyssna på motorn.

Last edited:
Eller så är ni tre som har samma problem :gnissla

Eller är det din motor som är liiite bättre än alla andras ;)

Varje motor låter ju inte direkt likadant. Men det verkar ju vara normalt. Det är ju inget högt ljud. Bara så man lägger märke till det. Sjukt skön båge måste jag säg också :)!!!

Last edited:
Eller är det din motor som är liiite bättre än alla andras ;)

Varje motor låter ju inte direkt likadant. Men det verkar ju vara normalt. Det är ju inget högt ljud. Bara så man lägger märke till det. Sjukt skön båge måste jag säg också :)!!!
Självfallet är min lite bättre än era ! :D

Närå, visst låter de mkt men även jag hade en mutter på primärdrevet som lossade lite men jag hörde det och drog åt innan det hann skada något.
Lägg hojen på högersidan, ta bort kåpan och kika lite på saker som kan sitta löst. Allt som behövs är lite nytt kylvatten. Och det finns ju slangen, ni kär väl inte med glykol på träningsbanorna ;)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back