Husaberg prylar?

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Busa 650-08 & superduke
Är på jakt efter drev och korta broms och kopplingsreglage.
Jag har kollat hos Karlströms men tycker det är väldigt svårt att hitta rätt, som t.ex så ska jag ha en kedja också men det nummret finns inte längre.

Drevet jag söker är det blåa med stålkuggar som finns på deras sida men det minsta dom har är ju 48kugg, jag vill ha 40 eller 42. Eller finns det andra drev ni kan rekomendera? Tycker inte om orginaldreven då dom slits så j...a fort.

Kedja vet jag inte alls vad jag ska ha, tips?

Reglagen jag vill ha är som sagt "tvåfingers" men det står ju inte någon info alls på deras sida, och tycker det är svårt att se på bilderna om det är det.
Det finns ju ett par i husaboken som är i plast, hur är dom? skulle nog vilja ha i alu...

Så om det finns någon vänlig själ som har lite nummer på dessa prylar så vore jag väldigt tacksam.

Hojen det gäller är en husa 650-08.

Två fingersgrepp finns säkert inte till pumpen. Kopplingsgreppet kan nog finnas, men då får man troligtvis leta runt bland eftermarknads tillverkare. Finns ju en uppsjö av KTM o Husa årsmodeller som har samma kopplingscylinder.

Alternativt så kapar man bara orginalen och gör en ny ända/kula av kemiskmetall.

Fast jag skulle låta dom vara. Går ju hur bra som helst att köra med ett eller två fingrar ändå.

Är det ingen som har art.nr på sakerna jag vill ha?!
kedjan och drevet måste jag ha.

Är det så att KTM delar passar rakt på husan? och vad är det då isåfall för årsmod. och cc man ska kolla efter?

Snälla hjälp mig så jag har något att göra, nu när allt julstök börjar så jag slipper att hjälpa till...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back