Hej har haft lite strul med min husa 650 -04 , det hela började med att en ventilfjäder gick av , men det gick bra den satt kvar så jag bytte ventil och fjäder , kedja topplockspackning sam rulllager. fick ventilen inslipad i sätet och ställde motorn i linje plockade ihop allt och tänkte fan va skönt nu kan jag åka imorgon. Men nej när jag startade den så började det ryka och jag kände att det var vattenånga, slog av hojjen och tittade ner i olje inspektionsglaset och såg att det var vatten i oljan, nu är frågan vart läcker det in så vitt jag förstår så kan det läcka in via vattenpumpen eller topplockspackningen (står i boken att toppen ska dras med 50Nm det har jag gjort) oringen vid vattenpumpen är hel så vitt jag kan se, och så vitt jag förstår så är topplockspackningen omöjlig att sätta fel, har ni några ideér om vad / var det kan läcka. Om det läcker in via vattenpumpen kan det bli att rycka ut om det trycks upp via vevhusventilationen och sen tillbaka in i förgasaren och på så vis in i förbränningsrummet som då genererar ångan ? eller är det bara att inse att det är topplockspackningen som läcker ?
Mvh Andreas
Mvh Andreas